• amandaa

Donatorinsemination

Hej!
    Jag känner att jag inte riktigt hittat någon tråd som passar mig riktigt, så nu gör jag ett eget försök att starta en:)Vi har en efter en lång utredning fått reda på att min man är steril så vi har bestämt oss för att testa donator insemination Malmö. Vi har fått tid för samtal den 19 december,och ska då träffa läkare, kurator och sjuksköterska/koordinator. Äntligen det sista samtalet innan insemineringen!  Är det någon som är på samma resa och vill följas åt?:) Eller bara vill dela lite tankar?  

• Svar på tråden Donatorinsemination
  • hellof

Vi var på vårt första möte på en gynavdelning i juni 2011, fick remiss därifrån till huddinge, dit fick vi komma november 2011 för ett första samtal... sedan fick vi nu i november till till läkare/barnmorska och kurator för att bli godkända för att kunna sätta igång... har stått i kön på huddinge sen augusti 2011...

• amandaa
    hellof skrev 2012-11-26 15:52:28 följande:
    Vi var på vårt första möte på en gynavdelning i juni 2011, fick remiss därifrån till huddinge, dit fick vi komma november 2011 för ett första samtal... sedan fick vi nu i november till till läkare/barnmorska och kurator för att bli godkända för att kunna sätta igång... har stått i kön på huddinge sen augusti 2011...

Ja ok,då är jag med. Vi har stått i kö i Malmö sen februari 2011, alltså vår utredning har varig igång sedan dess. Men jag menade efter detta sista samtalet med kurator, läkare och sjuksköterska som ni hade- då sa dom inget om att det var kö för att få spermier? Det är det som jag är orolig över, att vi kommer få stå i "donationskö" i typ ett år nu efter samtalet?! Det kanske är olika från varje län också såklart...
  • hellof

nej till oss sa dom att vi var framme i kön nu, därför vi blivit kallade till dessa samtal med läkare o kurator... så är det lika för er skla ni ha kommit fram i kön nu och det ända ni ska vänta på är mens/ägglossning!! Hoppas det är så ...

• amandaa
    hellof skrev 2012-11-26 16:23:18 följande:
    nej till oss sa dom att vi var framme i kön nu, därför vi blivit kallade till dessa samtal med läkare o kurator... så är det lika för er skla ni ha kommit fram i kön nu och det ända ni ska vänta på är mens/ägglossning!! Hoppas det är så ...

ja jag hoppas verkligen det är så.. jag blir ju galen här hemma! försöker tänka på annat men har bara tankarna på den 19e.. hur mår du nu?!:)
  • hellof

just nu känns det precis som när mensen är på gång, förutom att jag känner mig mer svullen i magen och lite tröttare... men grav.symtom kan ju vara lika som pms, så just nu vet jag inte alls... väntar o ser om mensen kommer!!

• amandaa
    hellof skrev 2012-11-26 16:47:18 följande:
    just nu känns det precis som när mensen är på gång, förutom att jag känner mig mer svullen i magen och lite tröttare... men grav.symtom kan ju vara lika som pms, så just nu vet jag inte alls... väntar o ser om mensen kommer!!
    Ja det kan ju ha liknande symtom, men svullen och trött låter ju bra :) hoppas!
  • amandaa
    amandaa skrev 2012-11-26 17:11:35 följande:
    Ja det kan ju ha liknande symtom, men svullen och trött låter ju bra :) hoppas!
    Har du testat ännu...? Håller tummarna..:)
  • hellof

Jag testade imorse och jag är gravid :) Känns overkligt men mycket spännande, nu ska vi bara hoppas på att den lilla tycker om att bo där inne :)

• amandaa
    hellof skrev 2012-11-28 17:26:51 följande:
    Jag testade imorse och jag är gravid :) Känns overkligt men mycket spännande, nu ska vi bara hoppas på att den lilla tycker om att bo där inne :)

Men åhhh GRATTIS!!!! Så himla roligt! Första försöket och allt:) hoppas du tittar in här ändå ibland:) lycka till nu, positiva tankar:)
  • hellof

tack, jag ska absolut titta in här... så jag får veta hur det går för dig!!! Hoppas verkligen du/ni får samma flyt om oss så ni också snart är gravida.

Svar på tråden Donatorinsemination