Känner mig nedstämd och får plötsliga gråtattacker utan att jag vet varför. Graviditetshormoner?
Jag har mycket tankar, funderingar och känslor som snurrar i min kropp och huvud just nu. Allt från min tillit till min partner, känslor inför det stundande mödraskapet, hur ska jag klara detta och hur känner jag egentligen inför allt. Jag pratar inte så mycket med min partner om alla mina orosmoln men vi har ett underbart förhållande och jag skulle absolut kunna prata med honom om jag ville. Sist hos bm började jag gråta när hon frågade hur det kändes med allt.. helt oförberett! Igår började tårarna strömma när jag satt i soffan & åt middag med min sambo. För att jag är förkyld och knappt kan andas o äta samtidigt. Men var det verkligen därför? Idag när jag gick från bm började tårarna spruta igen.. Hade tagit blodtryck och min bm tyckte att jag behövde vila. Är förkyld och ser eländig ut. Försökte hålla igen tårarna men så fort jag kommit ner på bottenplanet så brister det.. Grät hela vägen ut till bilen och sedan i bilen tills jag inte orkade mer. Jag vet ju inte varför jag gråter? Känner mig inte glad men inte heller ledsen. Är det helt enkelt graviditetshormoner? Borde jag vända mig för att prata med någon? Gråter ni också plötsligt och oförberett? Bm såg nog att jag var alldeles tårögd när jag satt där, men jag kände mig ju också febrig och förkyld. En vandrande känslobomb!