• Maria73

Någon äldre i gävle som väntar barn?

Hej på er!!!

Jag är 39 år och väntar mitt 4de barn i februari. jag känner mej  ensam om att vara gravid i min ålder. Skulle va roligt att träffa/prata med nån som man kan byta tankar,funderingar och erfarenheter med.

• Svar på tråden Någon äldre i gävle som väntar barn?
  • trollvurpan

hej , jag väntar inte barn utan fick i juni , är 37 år och byter gärna lite tankar ändå;)

• Maria73

Jätte jätte gärna.. Funderar mycket på varför vi tex inte blivit erbjuden någon föräldrargrupp där brukar man ju träffa andra gravida. Jag går in i vecka 32 nu och när jul och nyär är över så är det bara 4 veckor kvar. men ska ta upp de med min BM imorron när jag träffar henne.. Hur var det för er gick ni nån föräldrargrupp?? 

• Allsan

Hej, jag är 38 och väntar mitt tredje barn (juli -13) bor visserligen inte i Gävle men väl i Gysinge.

• Maria73

Trevligt!!! När ska ni ha ert barn då?? Vi har tid 4 februari. vart går du hos Bm??

• Maria73
    talulah gosh skrev 2012-12-06 16:47:55 följande:
    Jag är 37 år, bor i Gävle och är i vecka 22 (första barnet).

Underbart!! Gud va mysigt med första. Hur har du mått i din graviditet?? 
  • talulah gosh
    Maria73 skrev 2012-12-07 07:52:13 följande:

Underbart!! Gud va mysigt med första. Hur har du mått i din graviditet?? 
    Hur bra som helst! Inget illamående alls. Mår som en prinsessa. Känns att jag är "hormonhög". Är dock lättrörd som bara den, men det gör ju inte så mycket...
  • Maria73
    talulah gosh skrev 2012-12-09 16:55:47 följande:
    Hur bra som helst! Inget illamående alls. Mår som en prinsessa. Känns att jag är "hormonhög". Är dock lättrörd som bara den, men det gör ju inte så mycket...

Gud vad skönt för dej.. Jag har vart sjukskriven sen vecka 23 med grymma foglossningar. Har även haft högt blodtryck som nu verkar ha blivit mycket bättre. Men hur jobbigt de än har varit så är de helt underbart att vara gravid. Var på TUL igår å sessan i magen väger nu ca 1848g. så dom trodde inte att det kommer att bli någon stor bebis.
  • trollvurpan

vi gick hos BM på södertull , vi va me i en föräldrarupp där , konstigt att du inte är med i någon .Nu tyckte jag iofs inte att den gav något alls!!

Vart i gävle bor du? jag bor mitt i stan  

• Maria73
    trollvurpan skrev 2012-12-13 06:13:38 följande:
    vi gick hos BM på södertull , vi va me i en föräldrarupp där , konstigt att du inte är med i någon .Nu tyckte jag iofs inte att den gav något alls!!

Vart i gävle bor du? jag bor mitt i stan  

Det känns jätte konstigt att vi inte blivit erbjuden någon. Det känns ju som sagt som jag är förstföderska igen. Och eftersom det är min sambos första så hade de känts bra att gå.

Vi bor i sätra och tillhör södertull. 
  • talulah gosh
    Maria73 skrev 2012-12-13 10:26:45 följande:

Det känns jätte konstigt att vi inte blivit erbjuden någon. Det känns ju som sagt som jag är förstföderska igen. Och eftersom det är min sambos första så hade de känts bra att gå.

Vi bor i sätra och tillhör södertull. 
    Men har ni skrivit upp er på listan på Södertulls MVC då? Det hänger en lista där som man skall skriva upp sig på om man är intresserad av föräldraträffar.
  • Maria73
    talulah gosh skrev 2013-01-01 17:50:05 följande:
    Men har ni skrivit upp er på listan på Södertulls MVC då? Det hänger en lista där som man skall skriva upp sig på om man är intresserad av föräldraträffar.

De hade jag ingen aning om att de gjorde. Har inte fått nån info om de heller. Går in i vecka 37 men de hade vart bra om man fick träffa andra som ska ha barn samtidigt ungefär.
  • talulah gosh
    Maria73 skrev 2013-01-05 11:12:28 följande:

De hade jag ingen aning om att de gjorde. Har inte fått nån info om de heller. Går in i vecka 37 men de hade vart bra om man fick träffa andra som ska ha barn samtidigt ungefär.
    Aha. Ojdå, ja då är det ju snart dags, och kanske lite sent för föräldragrupp? Konstigt att du inte fått information om det av din barnmorska...
  • Maria73
    talulah gosh skrev 2013-01-07 20:52:13 följande:
    det tycker jag att du ska tala om för dem!

JAg ska träffa henne nästa vecka och då kommer jag att ta upp det med henne.
  • Hjälpmamma
    Nu startar vi amningskurs nr. 2 i Gävle för våren 2013! Anmälan sker via sensus hemsida, sensus.se, och kommer ligga redo under nästa vecka. Det går även bra att kontakta mig på förhand för anmälan. Mer info om amningskursen finns på www.amningskurs.amningshjalpen.se.

Tid: 18-20.15 med start onsdagen 27 feb. Därefter följande 3 onsdagar: 6, 13, 20 mars.
    Plats: Folkets hus, ABF:s lokal Liljekonvaljen, Södra Centralg. 10

Såklart är kursen GRATIS och vänder sig till både den gravida och eventuell partner.
Svar på tråden Någon äldre i gävle som väntar barn?