Gulkroppshormon
Hej tjejer!
Vad är gulkroppshormon? Är det farligt, kan man sätta igång mensen genom att äta det? Tacksam för svar då jag inte vet så mycket själv.
Kramis tula.
Hej tjejer!
Vad är gulkroppshormon? Är det farligt, kan man sätta igång mensen genom att äta det? Tacksam för svar då jag inte vet så mycket själv.
Kramis tula.
Ja, man sätter igång mensen med det. Jag åt det i tio dagar efter att inte haft mens på 9 månader. Efter det kom den som en klocka.
Sara
Lilla Li har nog en väldig tur att systemet startade om sådär.
Det normala är att man måste ta en kur innan varje menstruation.
Det här är vad som står i FASS om en sorts progesteron (gulkroppshormon):
www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7
Jag har provat gulkroppshormon (gestapuran) fast jag började må så dåligt blev jättedeppad riktigt illa. Min gynekolog sa att jag nog tillhör gruppen som är överkänslig mot gulkroppshormon så jag kan inte ta det....var ju nästan som att man inte ville gå ut alls. Men för många andra tycks det ju funka bra.
Hejsvejs!
Jag har oregelbunden mens som bara den ..kanske en handfull gånger om året... Fick gulkroppshormoner som jag åt i tio dagar så kom mensen som en flod..varit på vaginal ultraljud och dom konstaterade att min mens bara lägger sig i mig och kommer inte ut hade en tjock blodig slemhinna...peck ju.... ska jag då äta detta varje gång jag förväntar min mens??.....äh orkar fan inte mer ju...
Jag fick Provera utskrivet idag. Ska äta det nu i 10 dagar för att få igång mensen -efter 6 mån utan sedan jag slutat med p-piller. Jag hoppas det funkar. Läkaren sa inget om att jag ska behöva äta det inför varje mens. Nu är det iallafall bara att vänta och se.
/Lilla Ru