Dotterns pappa frånvarande helt sen 1 år tillbaka...
Min dotter är 2½ år. Hennes biologiska pappa har aldrig haft något större intresse av att ta ansvar för henne, när vi hörts av frågar han inte ens efter henne, utan försöker i stället "småprata" med mej precis som om vi vore gamla goda vänner.
När min dotter var 2 månader träffade jag en ny man, och i dag är han dotterns pappa, han har övertagit den rollen då biologiska pappan inte alls funnits där (mer än på sina villkor).
Lite hit och dit har den biologiska pappan kommit med hot om att dra detta till familjerätten/tingsrätten osv osv, för att han ska få ha dottern varannan vecka/helg (eller vad han nu fått för sej för tillfället).
Det jag undrar mest är.... Med tanke på hans frånvaro, skulle han verkligen kunna komma och kräva att få ha henne t.ex varannan helg, bara sådär, via familjerätten?
Nu är det mer än ett år sen sedan han ens SÅG din dotter. Han ringde för ett halvår sen, i närheten av dotterns tvåårsdag, och skröt om en massa dyra presenter han hade köpt till henne. Jag har fortfarande inte sett av varken julklapp eller födelsedagspresent till henne.
Varje gång den här mannen träffar en ny flickvän (han är väl inne på 4 eller 5:e flickvännen nu sen vi gjorde slut för snart 3 år sedan) så existerar inte våran dotter alls, då ringer han inte ens för att "småprata"....
Någon som är i samma sits?
Hur har ni agerat? Eller har pappan försvunnit helt när det gått såhär lång tid?
Tycker ni att det har varit fel av mej att låta min sambo ta papparollen nu till 100%?