• zingoalla

Tips på mysig övernattning i södra sverige

Till våren är det dags att fira svärmors 70 års dag. Då vill dom bjuda med sina barn med familj på nån mysig övernattning.

Hon bad om tips idag men jag har verkligen noll koll. Svärmor o svärfar är lite skröpliga så inte för mycket rörelse men nåt annat än bara sova är ju trevligt

Barna som blir med är 21,17,14 och 3 1/2 år.

Tidigare jämna födelsedagar har vi varit på bäckaskog slott och getnö gård.

Alla tips mottages tacksamt.         

• Svar på tråden Tips på mysig övernattning i södra sverige
  • Kinya

Jag var på dagspa på Hotell Tylösand nyligen. Mycket fint spa och underbar söndagsbrunch! Kanske hade varit något med ett hotell med spa så svärmor kan få bli lite ompysslad (massage, ansiktsbehandling eller liknande). Man får dessutom ha med barn till spa där förutom en relaxavdelning som det är 16-årsgräns på.

• zingoalla
    Kinya skrev 2012-11-21 14:12:23 följande:
    Jag var på dagspa på Hotell Tylösand nyligen. Mycket fint spa och underbar söndagsbrunch! Kanske hade varit något med ett hotell med spa så svärmor kan få bli lite ompysslad (massage, ansiktsbehandling eller liknande). Man får dessutom ha med barn till spa där förutom en relaxavdelning som det är 16-årsgräns på.

Å det lät ju mysigt med spa. Och toppen att barn då fick vara med annars faller det ju lite.

Det får helt klart kollas upp. Och så måste jag kolla hur långt bort det är för jag tgror inte dom vill åka hur långt som helst i bilen "gamlingarna". Vi bor i Karlskrona. 
  • Kinya

Det ligger utanför Halmstad.

• Mama69

Gransholm bruksgård utanför Alvesta - urmysigt, god mat, brasor, spel, biljard och lite billigare tonårsrum om det spelar roll.

• WhoamI
    zingoalla skrev 2012-11-21 14:21:27 följande:
    Å det lät ju mysigt med spa. Och toppen att barn då fick vara med annars faller det ju lite.

Det får helt klart kollas upp. Och så måste jag kolla hur långt bort det är för jag tgror inte dom vill åka hur långt som helst i bilen "gamlingarna". Vi bor i Karlskrona. 

Jag skulle precis tipsa om Karlskrona men då känner du ju redan till stan ;D
  • zingoalla
    WhoamI skrev 2012-11-21 14:28:15 följande:

Jag skulle precis tipsa om Karlskrona men då känner du ju redan till stan ;D

Ja Karlskrona känner jag till men man blir ju lite hemmablind
  • frökenelisabeth

Tylösand är verkligen jättehärligt! En annan höjdare är The Lodge vid Romeleåsen, har också ett litet spa och bjuder på fantastisk utsikt och natur. Dressincykling finns i närheten om man vill Ett annat ställe jag hört mycket gott om är Agda Lund i Kivik, men har inte varit där själv.

• zingoalla
    Mama69 skrev 2012-11-21 14:27:06 följande:
    Gransholm bruksgård utanför Alvesta - urmysigt, god mat, brasor, spel, biljard och lite billigare tonårsrum om det spelar roll.

Hittar nog inte riktigt vad du menar. Hittar en Gransholm herrgård och en villa gransholm är det nån av dem?
  • zingoalla

Tar gärna emot fler tips

Har inte riktigt förstått vad svärmor är ute efter men vidarebefodrar alla tips.

Svar på tråden Tips på mysig övernattning i södra sverige