Hur ofta sågs ni i början av förhållandet?
Jag är lite nyfiken.
Kan säga att jag separerade från barnens pappa för ett år sedan och känner fortfarande ibland att jag inte är redo för något nytt, men va säger man?! - När man minst anar det så dyker kärleken upp. Han dök upp från ingenstans i somras och trots att jag inte var redo för något nytt (vilket jag var ärlig och sa) så kunde jag inte motstå honom (och han ville inte ge sig heller).. han är allt jag drömt om! Han har alla de där viktiga egenskaperna, vi har massor av saker gemensamt och han är bra med barnen. Vi smsar varje dag och han kärleksförklarar mig om och om igen, en riktig romantisk kille som verkligen visar vad han känner i både ord och handling. Han säger att jag utan tvekan är tjejen han alltid väntat på.
MEN när det kommer till det här att ses... han frågar aldrig den frågan, det är alltid jag som får lägga fram förslag på när/om vi ska ses. Det börjar bli väldigt tröttsamt såhär efter fyra månader. Frågar inte jag om vi ska ses så kan det gå en vecka innan han frågar. Det känns som om han bara vill ses 1 eller 2 kvällar i veckan och mysa i mängder och sova ihop under natten, för att sen bara höras på sms/ringa resten av veckan. Vi hörs som sagt av varje dag genom telefonen men jag vill ju inte vara hans "telefon-flickvän", jag vill ses irl. Han förklarar i sina sms att han saknar mig så han spricker och dittan och dattan.. men varför ser han inte till så vi ses oftare? Det är inte så att vi är upptagna och det gör ont att veta att han hellre (?) ligger ensam hos sig på kvällen än är med mig.
Med tidigare killar har jag aldrig känt sånt behov av att ses, en gång i veckan har räckt för mig.. eftersom jag aldrig varit riktigt kär eller älskat en kille. Men med den här killen känns allt så himmelskt och jag vill vara med han varje dag nästan.. men han verkar inte alls ha samma behov. Jag visar inte att jag blir besviken över att han inte verkar intresserad av att ses så ofta eftersom jag inte vill vara någon "klängig flickvän" .. tills för 2 veckor sen då jag la fram det lite snyggt, men har något förändrats? Nej. Vi bor bara 10 minuter ifrån varandra med bil också så det är ju inget direkt avstånd och varannan vecka är barnen hos sin pappa och vi är aldrig upptagna så förutom mitt på dagen då vi är på jobbet..
Man hör ju såna kärlekshistorier från vänner och här på familjeliv om att man träffas, ses nästan varje dag, flyttar ihop inom 6 månader och bildar familj efter 1 år. Nu behöver man ju inte alltid ha så bråttom, men det känns som om allt är underbart med den här killen men att vi ses så sällan så det liksom aldrig utvecklas.. känns väääldigt långt bort att vi skulle flytta ihop.
Har testat att fråga oftare om vi ska ses, och då kommer han givetvis (han dissar mig aldrig) men då får jag verkligen känslan av att han ändå tycker att jag är klängig även om han samtidigt vill vara med mig.. svårt att förklara. Och så vill jag ju inte att han eller jag ska känna så jag ger han tid till sig själv.
Jag vet inte.. han kanske älskar mig gränslöst mycket och allt vad han säger men att han helt enkelt bara är en kille som vill träffa sin flickvän lite mer sällan?! När jag frågar tjejkompisarna så tycker dom att det är sällan att ses 1-2 gånger i veckan när man är nykär och saknar varandra.
Vet inte om ni hänger med riktigt, såg att texten blev lite snurrig. Men jag undrar hur ofta ni sågs i början? Vad tycker du är lagom?