• Anonym (sara)

Hur ofta sågs ni i början av förhållandet?

Jag är lite nyfiken.

Kan säga att jag separerade från barnens pappa för ett år sedan och känner fortfarande ibland att jag inte är redo för något nytt, men va säger man?! - När man minst anar det så dyker kärleken upp. Han dök upp från ingenstans i somras och trots att jag inte var redo för något nytt (vilket jag var ärlig och sa) så kunde jag inte motstå honom (och han ville inte ge sig heller).. han är allt jag drömt om! Han har alla de där viktiga egenskaperna, vi har massor av saker gemensamt och han är bra med barnen. Vi smsar varje dag och han kärleksförklarar mig om och om igen, en riktig romantisk kille som verkligen visar vad han känner i både ord och handling. Han säger att jag utan tvekan är tjejen han alltid väntat på.

MEN när det kommer till det här att ses... han frågar aldrig den frågan, det är alltid jag som får lägga fram förslag på när/om vi ska ses. Det börjar bli väldigt tröttsamt såhär efter fyra månader. Frågar inte jag om vi ska ses så kan det gå en vecka innan han frågar. Det känns som om han bara vill ses 1 eller 2 kvällar i veckan och mysa i mängder och sova ihop under natten, för att sen bara höras på sms/ringa resten av veckan. Vi hörs som sagt av varje dag genom telefonen men jag vill ju inte vara hans "telefon-flickvän", jag vill ses irl. Han förklarar i sina sms att han saknar mig så han spricker och dittan och dattan.. men varför ser han inte till så vi ses oftare? Det är inte så att vi är upptagna och det gör ont att veta att han hellre (?) ligger ensam hos sig på kvällen än är med mig.

Med tidigare killar har jag aldrig känt sånt behov av att ses, en gång i veckan har räckt för mig.. eftersom jag aldrig varit riktigt kär eller älskat en kille. Men med den här killen känns allt så himmelskt och jag vill vara med han varje dag nästan.. men han verkar inte alls ha samma behov. Jag visar inte att jag blir besviken över att han inte verkar intresserad av att ses så ofta eftersom jag inte vill vara någon "klängig flickvän" .. tills för 2 veckor sen då jag la fram det lite snyggt, men har något förändrats? Nej. Vi bor bara 10 minuter ifrån varandra med bil också så det är ju inget direkt avstånd och varannan vecka är barnen hos sin pappa och vi är aldrig upptagna så förutom mitt på dagen då vi är på jobbet..

Man hör ju såna kärlekshistorier från vänner och här på familjeliv om att man träffas, ses nästan varje dag, flyttar ihop inom 6 månader och bildar familj efter 1 år.  Nu behöver man ju inte alltid ha så bråttom, men det känns som om allt är underbart med den här killen men att vi ses så sällan så det liksom aldrig utvecklas.. känns väääldigt långt bort att vi skulle flytta ihop.

Har testat att fråga oftare om vi ska ses, och då kommer han givetvis (han dissar mig aldrig) men då får jag verkligen känslan av att han ändå tycker att jag är klängig även om han samtidigt vill vara med mig.. svårt att förklara. Och så vill jag ju inte att han eller jag ska känna så jag ger han tid till sig själv.

Jag vet inte.. han kanske älskar mig gränslöst mycket och allt vad han säger men att han helt enkelt bara är en kille som vill träffa sin flickvän lite mer sällan?! När jag frågar tjejkompisarna så tycker dom att det är sällan att ses 1-2 gånger i veckan när man är nykär och saknar varandra.

Vet inte om ni hänger med riktigt, såg att texten blev lite snurrig. Men jag undrar hur ofta ni sågs i början? Vad tycker du är lagom?

• Svar på tråden Hur ofta sågs ni i början av förhållandet?
  • Lufsan

Hela tiden =P. Vet inte om det finns något lagom? Det beror ju helt på de som har relationen. 

En dag i sänder.
  • Anonym (sara)
    Lufsan skrev 2012-11-21 14:14:42 följande:
    Hela tiden =P. Vet inte om det finns något lagom? Det beror ju helt på de som har relationen. 
    Avis jag blir. Nä det är sant, svårt att säga vad som är normalt och lagom. Men jag vill helt klart ses betydligt mer än honom och det känns inte alls roligt. Båda mina bröder har träffat tjej nu och dom ses ständigt, dom tränar tillsammans, lagar mat ihop osv osv.. känns som om jag fortfarande är singel och har en kk som kommer 1 gång i veckan.
  • Anonym

Vi sågs väl i snitt varje dag, men så bodde vi grannar med köksfönstren mittemot varandra :) Vi sov inte ihop varje natt i början men varje helg och kanske 3-4 nätter i veckan.

Efter ca 3½ år flyttade vi ihop och nu har vi varit ett par i 7 år :) 

• Lufsan
    Anonym (sara) skrev 2012-11-21 14:18:43 följande:
    Avis jag blir. Nä det är sant, svårt att säga vad som är normalt och lagom. Men jag vill helt klart ses betydligt mer än honom och det känns inte alls roligt. Båda mina bröder har träffat tjej nu och dom ses ständigt, dom tränar tillsammans, lagar mat ihop osv osv.. känns som om jag fortfarande är singel och har en kk som kommer 1 gång i veckan.
    Förstår att det är jättejobbigt. Har haft lite det problemet med tidigare partners och då har det aldrig fungerat tyvärr. 
    Men när ni ses så "sällan" kanske ni ska lägga mer krut på att göra saker gå på bio med mera för att det kännas mer som att ni ses än att ni bara ligger med varann. 

För mig så är det så att när jag blir förälskad så vill jag vara med personen hela tiden. Sen kan det vara annat som jobb eller sånt som kommer mellan. Men jag och min sambo var med varandra varje dag när vi blev kära i varann (är vi nu också iof=P) . Men vet andra som inte alls tycker att de vill träffas hela tiden. Men om det är så att man tycker olika så måste ni prata och komma fram till något som känns bra för er båda. 
    En dag i sänder.
  • Anonym (M3)

Vi har en timmes resväg ungefär men sågs ändå varje eller varannan dag - ja, det blev och blir mycket pendlande till jobbet. Första gången vi inte sågs på tre dygn var när jag var bortrest. Då hade vi varit tillsammans i ca fyra månader. Är du säker på att han är "seriös" så han inte bara snackar för att få dig dit han vill (dvs i säng)?

• Anonym (sara)
    Anonym (M3) skrev 2012-11-21 14:34:35 följande:
    Vi har en timmes resväg ungefär men sågs ändå varje eller varannan dag - ja, det blev och blir mycket pendlande till jobbet. Första gången vi inte sågs på tre dygn var när jag var bortrest. Då hade vi varit tillsammans i ca fyra månader. Är du säker på att han är "seriös" så han inte bara snackar för att få dig dit han vill (dvs i säng)?
    Jag har tänkt den tanken, men han gör och säger för mycket hela tiden för att jag skulle kunna tro på att han bara leker.. men samtidigt får jag inte ihop att han skulle känna så pass starkt som han säger att han gör när han vill ses så sällan.. hjärnan går på högvarv.
  • Anonym (M3)

Mm, alltså jag är kanske den misstänksamma typen, men för mig låter det lite som att han kanske har fler vid sidan om. Sms:a, chatta och ringa kan man ju göra mer flera om man bara träffas nån gång i veckan. Hoppas såklart för din skull att det inte är så. Men prata med honom igen - face to face och inte i telefon, chat eller sms.

• Anonym (sara)
    Lufsan skrev 2012-11-21 14:28:50 följande:
    Förstår att det är jättejobbigt. Har haft lite det problemet med tidigare partners och då har det aldrig fungerat tyvärr. 
    Men när ni ses så "sällan" kanske ni ska lägga mer krut på att göra saker gå på bio med mera för att det kännas mer som att ni ses än att ni bara ligger med varann. 

För mig så är det så att när jag blir förälskad så vill jag vara med personen hela tiden. Sen kan det vara annat som jobb eller sånt som kommer mellan. Men jag och min sambo var med varandra varje dag när vi blev kära i varann (är vi nu också iof=P) . Men vet andra som inte alls tycker att de vill träffas hela tiden. Men om det är så att man tycker olika så måste ni prata och komma fram till något som känns bra för er båda. 
    Jag är ju rädd för att det inte ska hålla för oss heller tyvärr.. för antingen kommer jag känna mig opririterad eller så kommer han känna så kvävd.. och det kan aldrig sluta lyckligt.

Försökte ju prata med honom om det för 2 veckor sedan. Sa att det känns som att vi inte ses så mycket och att jag vill ses mer eftersom att jag är så kär och lycklig med honom. Då svarade han att han vill ses hela tiden, att han saknar mig massor när vi inte är, att han vill göra allt med mig (att kompisarna inte är så intressanta längre).. men då borde väll han för tusan vilja ses mer?! 

Nä man har ju hört om andra som inte vill ses så mycket, men dom förhållandena har ju inte hållt sen heller. Jag tror att ju mer man känner för varandra, ju oftare vill man ses. Så är man som gjorda för varandra (vilket han säger att vi är) så vill man ses varje dag.. eller?!
  • Anonym (sara)
    Anonym (M3) skrev 2012-11-21 14:42:48 följande:
    Mm, alltså jag är kanske den misstänksamma typen, men för mig låter det lite som att han kanske har fler vid sidan om. Sms:a, chatta och ringa kan man ju göra mer flera om man bara träffas nån gång i veckan. Hoppas såklart för din skull att det inte är så. Men prata med honom igen - face to face och inte i telefon, chat eller sms.
    Nae men det tror jag inte om honom och jag är också den där misstänksamma typen. :P Vi träffar hans familj nästan varje gång vi ses eftersom dom bor grannar, har träffat hans kompisar lika mycket och i den lilla byn han bor.. tror inte han skulle kunna ha flera samtidigt och jag tror inte det om honom som person heller. Tror mer i så fall att han överdriver i hur mycket han älskar och saknar mig.
Svar på tråden Hur ofta sågs ni i början av förhållandet?