• Mikaela1990

Kisset!

Hjälp mig!! Behöver lugnas!! Jag har en dotter på 4 år. Ett missfall sedan 2 år tillbaka och är nu gravid. Går in i vecka 17 i morgon. Men dom senaste dagarna har jag fått jätte mörkt kiss. Mot det brunare hållet. 1177 säger att jag ska dricka mera om är det inte över till i morgon ska jag helst ringa min barnmorska. Kan man ha så här mörkt kiss eller tecken på missfall tro?? Jag börjar bli orolig nu. Kan svida till i pullan ibland när jag kissar och ibland kan det bara svida mellan blygdläpparna. Men har inte ont på något sätt.

• Svar på tråden Kisset!
  • Emmelotta

rejäl uvi kanske? skulle ha ringt min bm lr vc på en gång.

• sasso78

Mörk urin beror oftast på att kisset är koncentrerat. Drick mera så urinet blir utspätt och då blir det ljusare. Angånde att det svider när du kissar kan bero på en urinvägsinfektion. Behöver du kissa ofta också? Om du misstänker UVI ska du kontakta en bm, speciellt när du är gravid. Jag tror dock inte att ditt mörka urin har nått med missfall att göra utan att du dricker för lite.

• pigglo

Det låter som UVI. Mörk urin är inget tecken på begynnande missfall men det är självklart inte bra att gå med obehandlad UVI. Kontakta din barnmorska så att du kan få komma och lämna ett urinprov.

• Mikaela1990
    Emmelotta skrev 2012-11-21 15:43:49 följande:
    rejäl uvi kanske? skulle ha ringt min bm lr vc på en gång.

Jag ska ringa bm i morgon. Så dumt att dom bara har 1 och en halv timmes tele tid.
  • Mikaela1990

J

sasso78 skrev 2012-11-21 15:46:39 följande:
    Mörk urin beror oftast på att kisset är koncentrerat. Drick mera så urinet blir utspätt och då blir det ljusare. Angånde att det svider när du kissar kan bero på en urinvägsinfektion. Behöver du kissa ofta också? Om du misstänker UVI ska du kontakta en bm, speciellt när du är gravid. Jag tror dock inte att ditt mörka urin har nått med missfall att göra utan att du dricker för lite.

sasso78 skrev 2012-11-21 15:46:39 följande:

Jag tycker jag dricker och dricker. Nja så mycket mera behöver jag inte kissa. Ska kontakta bm i morgon och se vad dom säger.
Svar på tråden Kisset!