• Anonym (Kaffedraken)

    Jag vill inte ha dig som mamma, pappas tjej är min mamma nu

    Vet inte vad jag ska säga..

    Lämnade pappan till mina 3 barn för någon månad sedan.

    Destruktivt förhållande med många bråk och tjaffs.
    Mellersta barnet utrycker stort hat emot mig, du är dum mamma, du är elak, jag vill inte bo med dig, jag vill bo med pappa och pappas tjej.. (dom har kännt varandra i 1 månad) och mitt barn har träffat henne sammanlagt 10 dagar)

    vad ska jag göra?

    Hon får utbrott, slår mig, spottar på mig och vill inte alls bo med mig. Hon gråter efter pappa titt som tätt och jag får inte ens ta i henne...
    HJÄLP?!?!?!??!

    Till saken hör också att jag fick en förlossningsdeppresseion som gjorde att jag inte tog mig till henne, och även i de kommande åren så har pappan varit den som funnits då hon har haft utbrott och varit trottsig...

    Är detta "betalningen" jag får för mitt mående då?

                    

  • Svar på tråden Jag vill inte ha dig som mamma, pappas tjej är min mamma nu
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej!
    Du måste tänka på att 1 månad är en väldigt kort tid att hantera att mamma och pappa separerar. Om din mellantjej dessutom varit pappas flicka så kanske det inte är så konstigt att det tar sig de här uttrycken. Du skriver inte hur gammal hon är och det betyder ju mycket hur du ska hantera den här situationen. Är hon liten så ska du och pappa tydligt tala om för henne vad ni har kommit överens om och att hon ska bo 1 vecka hos er var och att det är ni som bestämmer det.
    Är hon så stor att hon rimligtvis kan få vara med och bestämma själv om var hon ska bo tycker jag att du inte ska pressa eller tvinga utan låta henne vara med och bestämma och på sikt skapa ett umgänge som blir bra för er båda.
    Det bästa är förstås om du och pappan inte gör någon strid av detta utan försöker hitta lösningar som passar de enskilda barnen i första hand. Det är ju ändå ni som utsätter henne för en separation inte hon som straffar dig för att du har varit sjuk. De tankarna och dina eventuella depressioner tycker jag att du ska skaffa eget stöd för. Då kommer du att kunna bemöta henne på ett sätt som förbättrar relationen mellan er.
    Med vänlig hälsning.
    Margit Ekenbark 

Svar på tråden Jag vill inte ha dig som mamma, pappas tjej är min mamma nu