• Anonym (Undrande)

Rattfylla och olovlig körning

Om man åkt fast för rattfylla med 0.58 promille och blivit av med körkortet på plats och sen kör bil olovligt i två veckor innan man åkte fast igen, vad blir straffet då? Vet att personen i fråga blivit av med körkortet i 2år och det är ju allvarligare än de som förlorat sitt i 1 år..? Kan det bli fängelse? Orolig..Rynkar på näsan

• Svar på tråden Rattfylla och olovlig körning
  • mammamebarn

Ingen aning, men begår man ett brott hoppas ja man får stå för det så de känns.
    Har väldigt svårt att tycka synd om människor som inte kan stå upp för vad de gjort o ta sitt straff.... 

• Mixan

visst är de allvarligare än "bara ett år" som du skriver.

fast de som är värst är väl att köra FULL!!!!! med sådan hög halt oxå... fy fan!

men jo de är garanterat fängelse eftersom det innefattar först alkohol och sedan öveträdelse! hoppas på fängelse för fylleförare ska inte vara utomhus. en dag dödar dom någon!    

• Anonym (Undrande)

Jag håller med att det är fruktansvärt!!! Jag är inte orolig för att det ska bli fängelse, tror att det skulle vara det enda som hjälper för personen. Jag är dock orolig för framtiden för personens närmaste...

Svar på tråden Rattfylla och olovlig körning