• Anonym (frågetecken)

När räkna ut nrä man blev gravid efter missfall?

Har plussat nästan 4 veckor efter min sista blödningsdag, har haft missfall, så jag har inte haft en mens emellan. jag började blöda som mest runt den 21 okt, ( hade småblödningar en vecka innan), sen slutade jag att blöda den 28 okt.
    Hur räknade ni ut  graviditetens längd? 

• Svar på tråden När räkna ut nrä man blev gravid efter missfall?
  • ummabdilleh

man far nog gora vaginal ultraljud for se det, tala om det for din barnmorska

• Anonym (frågetecken)
    ummabdilleh skrev 2012-11-22 19:00:39 följande:
    man far nog gora vaginal ultraljud for se det, tala om det for din barnmorska
    Okej
  • ummabdilleh

det sa dom till mig i alla fall .)

• Anonym (frågetecken)
    ummabdilleh skrev 2012-11-22 19:33:10 följande:
    det sa dom till mig i alla fall .)
    Hur "tidigt" kan dom göra det?
  • ummabdilleh
    Anonym (frågetecken) skrev 2012-11-22 19:42:14 följande:
    Hur "tidigt" kan dom göra det?

jag tror de kan gora det fran den veckan bebisen har hjartslag
  • Johans Pillerill

Efter v 4 eller 5 kan de räkna har jag för mig... Fick ma 22/3, blev enligt vul gravid ganska omgående efter jag slutat blöda, men fram till vul räknade de som om ma-dagen var första mensdagen i en normal cykel. De väntade 4 veckor med vul också just eftersom de inte skulle kunna se så mycket innan ändå. Är i vecka 33 nu utan problem ifall det inskänker lite hopp i allt tungt som varit :)

• Anonym (frågetecken)
    Johans Pillerill skrev 2012-11-22 20:06:46 följande:
    Efter v 4 eller 5 kan de räkna har jag för mig... Fick ma 22/3, blev enligt vul gravid ganska omgående efter jag slutat blöda, men fram till vul räknade de som om ma-dagen var första mensdagen i en normal cykel. De väntade 4 veckor med vul också just eftersom de inte skulle kunna se så mycket innan ändå. Är i vecka 33 nu utan problem ifall det inskänker lite hopp i allt tungt som varit :)
    jag började att blöda lite  runt den 15-16, kom bara lite på pappret, sen blev de mer på lördagen den 20, var på förlossningen den 21, 22 fick jag tabletter som "hjälpte" till,

Kanske man ska räkna runt 20 okt, för att har något att gå efter, mina ältester visa bara positiva,  förutom förra veckan, men sen positivt i tisdags, sen gjorde jag ett gravtest igår och idag, och plusset syns mer idag. 

Hoppas att jag är gravid så att inte den andra graviditeten fortfarande ge utslag, var på efterkontroll i vecka 44, och då testade jag minus när dom gjorde gravtest. 
  • Azi

Om du har testat minus och nu testar plus så är det en ny graviditet. Grattis!
    Om den ordentliga blödningen kom först efter att du fått tabletterna så är det därifrån du ska räkna. Den stora blödningens första dag blir som senaste mensens första dag.

~*rabiat*~
  • Johans Pillerill
    Anonym (frågetecken) skrev 2012-11-22 20:13:26 följande:
    jag började att blöda lite  runt den 15-16, kom bara lite på pappret, sen blev de mer på lördagen den 20, var på förlossningen den 21, 22 fick jag tabletter som "hjälpte" till, Kanske man ska räkna runt 20 okt, för att har något att gå efter, mina ältester visa bara positiva,  förutom förra veckan, men sen positivt i tisdags, sen gjorde jag ett gravtest igår och idag, och plusset syns mer idag.  Hoppas att jag är gravid så att inte den andra graviditeten fortfarande ge utslag, var på efterkontroll i vecka 44, och då testade jag minus när dom gjorde gravtest. 

Vi hade gått så långt så vi fick föda fram en bebis så de räknade från det datum bebisen kom ut och blödningarna började ordentligt...
  • Anonym (frågetecken)
    Azi skrev 2012-11-22 20:24:57 följande:
    Om du har testat minus och nu testar plus så är det en ny graviditet. Grattis!
    Om den ordentliga blödningen kom först efter att du fått tabletterna så är det därifrån du ska räkna. Den stora blödningens första dag blir som senaste mensens första dag.
    Ok tack Glad, blev lite klokare nu, jag har inte testat själv, men dom gjorde ett gravtest för 3 veckor sen, och då var det minus, men bli osäker eftersom jag själv inte har sett minuset, borde har gjort ett eget test. Man vågar inte hoppas..
  • Azi
    Anonym (frågetecken) skrev 2012-11-22 20:40:38 följande:
    Ok tack Glad, blev lite klokare nu, jag har inte testat själv, men dom gjorde ett gravtest för 3 veckor sen, och då var det minus, men bli osäker eftersom jag själv inte har sett minuset, borde har gjort ett eget test. Man vågar inte hoppas..
    Nej jag vet hur det känns. Men vi är många som genomgått mf och för de allra flesta av oss går det bra nästa gång.

Ring ditt mvc imorgon och boka inskrivning, så kan ni diskutera din oro där. Lycka till.
    ~*rabiat*~
Svar på tråden När räkna ut nrä man blev gravid efter missfall?