Angående fosterdiagnostik i Göteborg för de under 35 år
Varför skall vi bekosta KUB medans Lund, Stockholm etc har det gratis för de under 35 år?
Är FVP gratis i Göteborg för de under 35 år?
Varför skall vi bekosta KUB medans Lund, Stockholm etc har det gratis för de under 35 år?
Är FVP gratis i Göteborg för de under 35 år?
Har också funderat på det. Fattar ju att olika landsting väljer hur de vill göra men tycker just sånt borde vara samma överallt. Undrar också vad som gäller fostervattensprovz
Prov.* såklart
Nej, i Göteborg är det inte gratis med KUB om man är under 35 år. Är man över 35 erbjuds man KUB gratis. Fostervattenprov kan man få göra pga ålder, ärftlighet, oro.
Jag förstår dig. Tror inte några siffror på ett KUB eller NUPP lugnat mig. För det KAN ju alltid vara fel. Jag letade efter kostnad för att göra fvp eller mkp när jag var gravid men hittade inget och antagligen är det väl gratis men man får väl verkligen tjata på sin barnmorska om man inte har någon "orsak" mer än oro.
Jag var på mvc idag och gjorde ett tidigt ul v10 är jag i. Bor i Gbg. Jag blev lovad ett fvp då jag i förra graviditeten förra året var extremt rädd för avvikelser, så denna gång vill jag vara helt 100 på att bebis är frisk, samt att jag inte har nån möjlighet att betala för det nu när jag e mammaledig!
I Lund erbjuder de alla över 33 år KUB-test.
Är det gratis i Sthlm om man är 30år? Nån som vet?
Här i Stenungsund norr om Göteborg kostar det 1600 om man är under 35
Kubb test kostar 1600 i Göteborg för dom under 35 år FVP är gratis el Max 300 för läkarbesöket. Men man måste få remiss till provet!