• annaa83

Vi som fått missfall och försökt ett tag efter missfallet utan framgång!

Hej Hallå!

Tänkte se om det finns några fler som liksom jag kämpar för att få barn, jag fick missfall i maj/juni och det händer inget! Månad efter månad passerar och bara negativa gravtest, knappt några positiva ägglossningstest...

Jag har testat rosenrot och det händer inte så mycket med dom som hjälp heller. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-12 16:35
    Fick missfall nummer två i november.

• Svar på tråden Vi som fått missfall och försökt ett tag efter missfallet utan framgång!
  • Wile

Hej!
    Här sitter vi i samma sits! Haft två mf det sista i typ maj.. Inget hänt.. Men vi har precis gjort en mf utredning o jag har fått levaxin för att få ner mina tsh värden. Dom va inom normal värdena men lite för höga för att lätt bli gravid.. Resten av testerna visade inget fel.. Men ska få ta fragmin sprutor när jag väl blir gravid igen..
    Annaa83 har du varit i kontakt med någon om din äl? Jag tänkte om du testat varje månad med ältester o dom inte visar.

• Pippilotta 78

Hej!
    Har haft två missfall med ett halvårs mellanrum. Hur många ska man ha haft innan man får hjälp?

• annaa83

wile: hej! skönt att ni fått hjälp nu! vet du vad du hade för värden på tsh. jag ligger på 2,2 och 13inom referens men jag har läst att man helst ska ha under 2.... men min vc pratade med spec mödravården och de tyckte mina värden va bra?! jag kollar ältest nu senast på dag 23. nu tio dagar senare verkar det som mensen är på g. pippilotta: tror det är tre.... men harfiu bett om tt testa dina sköldkörtelvär den? fått igång äl efter dina mf?

• Wile

Hej!
    Såg att jag skrivit att jag fått två mf tre ska det ju va.. Min mob rättar till en del ord av sig själv:)
    Vi fick hjälp först efter tredje.. O även fast jag bad om det redan efter andra så fick vi inte det.. Så pippilotta det är nog efter tredje man får hjälp.

Annaa mitt tsh va på 3,0 nu när vi gjorde utredningen o det va inom normal ramen dom va typ 0,5-4,0.. Men gör att lättare bli gravid o få behålla så ska värdet helst ner under 2,0. Precis som du oxå hört!
    Tycker du borde få hjälp med o kolla att du verkligen har äl!!

• annaa83

fick ett plus igår, hann va glad i ett par tlmmar. började blöda sparsamt brun rött igår också och nu inatt krampade det så i magen, typ som om livmodern försökte öppna sig... blev helt yr o spyfärdig av värken! missfall nummer två...när ska det gå bra?!?!?! någon som vänt sig till privat för att utreda?!

• annaa83

wii min vc doktor sa hon rådgjorde med specialmödravården o de hade aldrig hört talas om att värdet borde ligga under 2, tror inte alls på dom!! vart utredde du dig?

• Wile

Åhh Annaa stor kram till dej!!
    Jag va på SÖS gynakut med mina mf o dom skickade remis till Läkargruppen Viktoria och Anette Sjösten är hon som gjort vår utredning. Hon har varit helt suverän!! Alla där har varit jätte trevliga o tillmötesgående! Super bra mottagande o vi har fått hjälp även fast inget var fel!
    Så bor du i Stockholm så sök dej dit!

• annaa83

wile: tack! fy bubblan för detta! ville dom hjälpa er först efter tre mf? känner att jag orkar inte vänta på nummer tre. ska ring min gyn imorn o boka tid! bor inte i sthlm, annars hade jag lätt ringt dom! hur långt tid gick mellan dina mf? känns bättre i magen nu, liten del av mig hoppas fortfarande att livet finns kvar...men känns inte trovärdigt!!

Svar på tråden Vi som fått missfall och försökt ett tag efter missfallet utan framgång!