• Havsluft

Fisk och potatisgratäng?

I helgen får vi gäster. Jag vill göra en potatisgratäng med jordärtskockor och servera till fylld fläskytterfilé och någon sås. Men en av gästerna äter inte kött, däremot fisk. Hon brukar själv laga lax till det mesta och skulle säkert gärna äta det till gratängen MEN jag skulle vilja bjuda henne på något annat, för variationens skull! Men finns det någon annan fisk som funkar till potatisgratäng? Jag äter själv inte fisk, men tycker att kombinationen fisk och potatisgratäng känns en aning... tveksam.

Någon som har erfarenhet, idéer eller synpunkter?  

• Svar på tråden Fisk och potatisgratäng?
  • Agpreg96

Janssons frestelse till henne då?

• Havsluft

Tack för tipsen! Janssons frestelse blir det dock inte, dels känns det lite trist och dels vill jag att alla skall äta så lika som möjligt, dvs samma gratäng och sås. Men tonfisk kanske vore ett alternativ. Funderar lite på svärdfisk också, är inte det en fisk åt det "köttigare" slaget, som kanske kan funka till gratäng?

Skulle uppskatta fler svar!  

• Havsluft

Finns det inga fiskätare här? Har ni någonsin fått potatisgratäng ihop med fisk?

• Psychadelia

Funkar nog med de flesta fiskar, beror ju lite på hur du tänkt tillaga fisken.. En panerad kummelfilé kanske? Eller för att göra det väldigt enkelt så finns det ju färdiga ryggfiléer av torsk med citronsmör i förpackningen, tror det är Findus... (jag tycker dock att de behöver lite extra salt) de tillagas i ugnen i den påse de är förpackade i "perfekt resultat varje gång"
    Jag äter själv endast fisk och kyckling och skulle absolut inte ha något emot att få en god fiskfilé till min potatisgratäng. Men annars kan du ju göra något vegetariskt alternativ om du vill.

• Otäcking

Pilgrimsmusslor.

I rather get som shrooms than be a prude, then I can go to space and still feel your face between my legs
  • häjhäj

Har själv inte ätit fisk med potatisgratäng men tänkte tipsa om marulk som är en god "köttig" fisk.

• Agpreg96

Musslor var ju ett toppen alternativ.

Svar på tråden Fisk och potatisgratäng?