Inlägg från: Anonym (Sur och less) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sur och less)

Jag är helt spyfärdig på sambon.

Jag är konstant irriterad på min sambo och är rakt ut sagt helt spyfärdig på honom men även på mig själv som aldrig kan sluta att reta mig på honom.
    Jag är så förbannat trött på att se honom ha handen innanför byxorna här hemma, jag är så förbannat trött på att han aldrig kan komma ihåg varför vi har en tvättkort och var den finns. Jag är så hemskt less på att han fan aldrig kan sitta still med sina ben och att han ALDRIG kan tvätta rent handfatet när han rakat sig.
    Jag är så förbannat ledsen över att alltid bli lika besviken när vi äter middag för att vi inte har något att prata om (förutom sonen och andra rent praktiska saker som vem som skall hämta på dagis). Jag får fullkomligt SPELET på att han spelar på sin mobil så fort tillfälle ges. Jag blir bara såååå sur över att avvisa honom när han vill komma till eftersom jag inte har varken lust eller orken att uppbåda någon entusiasm. Jag är så sur över att känna mig så ensam i rollen att planera helger och semestrar och vad som skall köpas i present till kreti och pleti.
    Jag är så irriterad över att jag sitter här och skulle kunna skriva en hel bok om saker som jag stör mig på hos honom och som retar mig när det gäller honom.

Jag är så förbannat trött på att alltid vara sur och irriterad på honom att jag tror jag snart går i bitar.

Jag är sur på mig själv för att jag är löjlig och stör mig på så mycket som faktiskt är oviktigt men jag kan bara inte sluta.

Hur i hela himmelen blev det såhär galet?

• Svar på tråden Jag är helt spyfärdig på sambon.
  • Anonym (Sur och less)

Tack för tipsen. Jag tror absolut inte att han trivs. Svårt att trivas när man har en konstant grinig sambo. Jag har vid flertal tillfällen lugnt och stilla pratat med honom om vad jag har för önskemål om att han gör här hemma.  Hans svar är varje gång att jag är löjlig, men att han skall försöka bättra sig. "försöka"!!!!. Ingen förbättring sker, vilket leder till att jag plockar upp skitiga kläder och strumpor som dräller överallt och lägger in i hans garderob. (ingen bra lösning men det känns väääääldigt bra just när jag gör det).

När vi pratar om saken så säger han att han ska försöka bättra sig om jag slutar att sura. Ehm. Känns som att vi båda står och stampar.

Det trista är att det bara blir mer och mer grejer hela tiden. Jobbar han över till kl 20 så föväntar jag mig att han meddelar mig detta under dagen så jag vet. Men icke någon förändring

Tada...nnu fick jag gnällt lite till......

• Anonym (Sur och less)

Ja, jag förstår ju att det låter helt galet min beskrivning ovan,  men jag känner verkligen hur vanmakten sveper över mig när vi aldrig når en förändring efter vi pratat.

• Anonym (Sur och less)

Ja det är en mycket bra fråga hur jag skall hitta glöden när jag bara ser hans fel.
    Att bara bestämma sig för att han är världen sexigaste låter faktiskt väldigt svårt men är absolut värt ett försök. : )

Tack.

Svar på tråden Jag är helt spyfärdig på sambon.