• Duckan

Vad äter du till frukost?

Ingen wow-faktor på det här heller, men eftersom du frågar vad jag äter så:

Kesella (kvarg) med lite funlight-saft över, med en nöt och fruktblandning på.
    Jag har ju blivit lite tjock om baken och börjat masa mig till ett löparband, detta ska vara en bra frukost full av protein och bra fetter då.

• Duckan

Precis, naturell kvarg och 1 % fett. Det är där saften kliver in som smaksättare. Nu köpte jag stevia-sötad men det går tydligen bra med andra sorten också om man så vill.

• Duckan

Planta, jag vet men det är inte okej enligt mina gurus. Jag köpte hallon och fick bassning direkt.

• Duckan

Winterfell, äger ingen mixer (vi har inte plats för en pryl till i köket), men i  nästa hem så!

• Duckan

Just det, det var sockret de hackade på då, tack Winterfell.

• Duckan

Planta, jag kan inte frångå coachens riktlinjer, då får jag skäll

• Duckan

Planta, jag är inte riktigt där än, har varit upp på löparbandet 5 ggr hittills och det före det var det 20 år (du läser rätt) sen jag rörde på mig frivilligt.

V S,nej oh nej inte egen pt, men har vänner som tränar mycket och äter rätt kost.

• Duckan

Nej, jag hatar att cykla och promenera så då blir det inget "röra på fläsket" alls. Kommer dock att springa ute när våren kommer igen.

• Duckan

V S, jag har inte varit så väldans tjock, men nu har jag en väldigt hög kroppsfetthalt så jag är ett fetto på insidan och det är ju inte hälsosamt alls.

• Duckan

Kan väl aldrig vara fel att äta nyttigt och "bra fetter, eller hur är det?

• Duckan

Ja gud, det förstår jag Planta, kommer inte att ge mig på nåt försök att tala om för V S vad som är bra och dåligt för henne att äta.

• Duckan

Nej, jag följer de råd jag får (kör nåt Gi-aktigt nu) men jag delar inte ut några .

• Duckan

Planta, haha ja, jag är väl lurad som alla andra! Helst vill jag äta lite av allt (dvs pasta nån gång, en brödbit) och springa bort skiten!

• Duckan

Jag tror dig! Ska bara bli av med lite rumpa genom att minska på fett och socker.

• Duckan

Äggröra eller omelett är gott. Jag har ont om tid på morgonen, men på helgerna så gärna. Ts, kan det vara nåt för dig?

Svar på tråden Vad äter du till frukost?