• Svar på tråden Istället för tvättkorg?
  • La Lola
    YummyMami skrev 2012-11-23 13:46:59 följande:

Två barn och två vuxna, ingen tvätt maskin utan måste gå till tvättstugan vilket delas med flera. :)
    Ok.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • tilj75
    La Lola skrev 2012-11-23 13:44:30 följande:
    Varför två st? Stor familj?

Kan detta vara något istället? Finns i olika storlekar.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90076364/
    hehe, vi har fem tvättkorgar i tvättstugan =)
    En för lakan och handdukar mm, en för barnkläder, en 40 ljus, 40 mörk, 40 röd och rosa. Dessutom har vi en i matrummet och de äldre barnet har egna i sina rum. Hellre massor av tvättkorgar än tvätt på golvet överallt Skrattande
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • gavagai

La lola hänvisade till samma som jag. Glad Här är de:

Praktiska eftersom de är stapelbara.

• Som snö

Jag slänger in allt i en hög i garderoben. Sen när det är dags för tvätt, när det är slut på rena kläder sisådär en gång i månaden, samlar jag ihop det, sorterar, och bär ner det till tvättstugan i vad som finns till hands. Ett par stora väskor och nån Ikea-kasse brukar vara lagom!

• YummyMami
    Som snö skrev 2012-11-23 14:31:44 följande:
    Jag slänger in allt i en hög i garderoben. Sen när det är dags för tvätt, när det är slut på rena kläder sisådär en gång i månaden, samlar jag ihop det, sorterar, och bär ner det till tvättstugan i vad som finns till hands. Ett par stora väskor och nån Ikea-kasse brukar vara lagom!

Har du rena kläder i samma garderob?
    sasso78 skrev 2012-11-23 13:54:06 följande:
    Ha tvättkorgarna nån annanstanns i stället för i badrummet?

Fick tummen ur och nu är ena tvättkorgen i förrådet och andra i städskrubben! Ska se till att tvätta oftare ;)
  • stickkontakt

Vi har en Antonius med backar från IKEA. Den ser ut så här men vi har tre stora backar i den:

En back rymmer ganska precis en maskin tvätt, helt perfekt. Tror inte IKEA har den serien längre men det finns en liknade som heter Algot.

• Feltryck01
  • Som snö

Yummy: nej, dom rena hamnar oftast, fört eller senare, i nån byrålåda.

• tilj75
    stickkontakt skrev 2012-11-23 15:04:28 följande:
    Vi har en Antonius med backar från IKEA. Den ser ut så här men vi har tre stora backar i den:

En back rymmer ganska precis en maskin tvätt, helt perfekt. Tror inte IKEA har den serien längre men det finns en liknade som heter Algot.

Den var smart, ska kolla om jag ska köpa en sån. Dom backarna på den tidigare bilden verkar ju oxå smarta men jag vill ställa backen vid maskinen när jag lägger in tvätten och de är väl staplade på varandra? Då måste man lyfta bort de andra först om backen står längst ned.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • Sorbus
    LILLÅNGEN Tvättskåp IKEA
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S39894635/

Det här såg jag hos några kompisar och det tycker jag är smart. Praktiskt och snyggare än en tvättkorg. Sparar dessutom golvyta eftersom man har två tvättkorgar ovanpå varandra. Man kan ställa fler skåp bredvid varandra om man vill ha mer utrymme, tex så kan man sortera direkt rätt fack. Eller så kan man ha skåpen på olika ställen där de behövs, tex i sovrummet. Korgarna inuti kan man enkelt ta ut och med sig till tvättmaskinen
  • Kiwinna

Lät ju lagom hygieniskt...
  • Körsbärspaj

Så många bra lösningar, nu kanske jag kan få tummen ur och slänga ut vår asfula tvättkorg till förmån för något nytt.

• YummyMami
    Sorbus skrev 2012-11-23 19:49:04 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S39894635/

Det här såg jag hos några kompisar och det tycker jag är smart. Praktiskt och snyggare än en tvättkorg. Sparar dessutom golvyta eftersom man har två tvättkorgar ovanpå varandra. Man kan ställa fler skåp bredvid varandra om man vill ha mer utrymme, tex så kan man sortera direkt rätt fack. Eller så kan man ha skåpen på olika ställen där de behövs, tex i sovrummet. Korgarna inuti kan man enkelt ta ut och med sig till tvättmaskinen

Oj, verkligen fin!
  • Anniqa84

Tänkte länka till den dära på Ikea som sorbus länkade till.. Den var vi.. :) tycker mkt bättre om den än tvättkorgen.. :) men gömmer bort tvätten på ett helt annat sätt.. Sen är det även en hylla där inne som man kan förvara tvättmedel/Sköljmedel och det man behöver.. :)

Svar på tråden Istället för tvättkorg?