• Bianca 393

Ni som fått flera barn tätt. Har ni haft jobbiga graviditeter?

Jag vill ha flera barn väldigt tätt men är orolig för att graviditeterna kommer att bli extra svåra då. Tacksam för input.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som fått flera barn tätt. Har ni haft jobbiga graviditeter?
  • tahira

På vilket sätt skulle det bli extra jobbigt? Menar du att kroppen inte hinner att återhämta sig?

Jag tror att de som har lätta graviditeter i större utsträckning skaffar nästa barn tidigt. Jag hade en fruktansvärd graviditet, och har det den här gången också. Det hade inte varit praktiskt möjligt att ha ett barn under tre år, säg, samtidigt som jag mår såhär.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: tahira-faye.blogspot.co.uk/
  • ummabdilleh

jag fick 2 barn tatt..blev gravid nar den storste var 8 manader..det ar klart det ar jobbigt..man ar sa trott under graviditetenoch kanske andra problem med kroppen..man far inte den vilan man behover..nu ar min stora pojke 3 ar och den lilla 1,7ar och jag ar gravid i vecka 8 nastan..det jobbiga ar att man ar trott och inte vilar  som man behover..man springer mesta dagarna efter barnen, men man overlever .)

• Bianca 393

Min första graviditet var hur lätt som helst. Den här är mycket mer besvärlig och jag är rädd att nästa kommer bli likadan

• Severus

Min äldsta var tre månader när jag blev gravid igen
    Har fem barn
    Mitt bäcken som gjort ont. Fortfarande smärtor vid vissa rörelser
    Annars inga egentliga problem under graviditeterna

• KGK

Första lätt, följande fruktansvärda. Jag fick fyra barn under sex år. Foglossning, svår anemi (hb på ca 70) noll avlastning från pappan..

• viseversa

Nope har väldigt lätta graviditeter. Har aldrig haft ont eller andra "problem" Väntar nr 4 nu. Kommer ha 4 barn inom 6 år. Har 16mån mellan barn nr 1 och 2. 2,5 år mellan barn 2 och 3. Mellan nr 3 och 4 kommer det bli exakt 2 år.

• ummabdilleh
    KGK skrev 2012-11-23 20:45:15 följande:
    Första lätt, följande fruktansvärda. Jag fick fyra barn under sex år. Foglossning, svår anemi (hb på ca 70) noll avlastning från pappan..

oj vad jobbigt utan avlastning till 4 barn..du ar verkligen stark du .)
  • Erica80

Sonen var 6 månader när jag blev gravid med nr två..
    Jag tycker inte alls att det var jobbigare, förutom att bära sonen upp för trappan.
    Var inte jättetrött och hade bara lite foglossning..
    Jag passade på att sova när sonen sov middag, mkt bra.
    Klart att det är tyngre och jobbigare än att inte vara gravid men jag tycker inte att jag hade nått att klaga över.

Vi funderar på en trea och jag märker att andra människor har problem med det.. 
    Alla har nån åsikt och undrar hur jag ska klara det..
    Gör som du känner.. Jag är iallafall nöjd med vårat val  

• Bianca 393
    Erica80 skrev 2012-11-23 20:50:26 följande:
    Sonen var 6 månader när jag blev gravid med nr två..
    Jag tycker inte alls att det var jobbigare, förutom att bära sonen upp för trappan.
    Var inte jättetrött och hade bara lite foglossning..
    Jag passade på att sova när sonen sov middag, mkt bra.
    Klart att det är tyngre och jobbigare än att inte vara gravid men jag tycker inte att jag hade nått att klaga över.

Vi funderar på en trea och jag märker att andra människor har problem med det.. 
    Alla har nån åsikt och undrar hur jag ska klara det..
    Gör som du känner.. Jag är iallafall nöjd med vårat val  
    Jo, jag vill ju så gärna ha fler och då tätt men i och med att graviditet två är så jobbig nu så blir jag lite orolig. Kanske konstigt att fundera över sådant här nu men jag vill ha en grundplan...
Svar på tråden Ni som fått flera barn tätt. Har ni haft jobbiga graviditeter?