• Anonym (=/)

Ilande smärta i benen

Nu har jag haft ont i benen i ca tre veckor. Jag började även nytt jobb för tre veckor sedan som innebar att stå och gå i ca 9 timmar i sträck, förutom den lunchtimmen man har. Trodde först det var träningsvärk då jag inte är/var van att gå och stå så mycket. Men kom sen på att jag hade ont redan helgen innan jag började på nya jobbet så det är inte pga det.

Det börjar antingen i knävecken eller uppe i höften, den vänstra sidan. Sen får jag som en ilande smärta från knäna och ner i benen och under fötterna.

Känns nästan som att jag är uppsvälld men varken jag eller sambon tycker inte dom är uppsvällda.

Någon som haft liknande, eller kanske har någon hum om vad det kan vara?

Jag är inte den som kontaktar läkare för minsta lilla och smärtan har varit så pass så jag kan stå ut med den tills nu ikväll då den kom och blev värre än vad den varit.  

• Svar på tråden Ilande smärta i benen
  • Grandmother

Sök sjukvården ist.Du kan ju inte bli botad av spekulationer el hur?

• Anonym (=/)
    Grandmother skrev 2012-11-23 22:40:54 följande:
    Och det sa jag inte heller, eller hur???
    Jag är bara nyfiken på om någon har haft samma (vilket det lär vara) och höra om deras situation och vad dom gjort osv... Inget svårt med det... 
  • Anonym (Kanske)

Ischias? Muskelinflamamtion? Felbelastning? Nya skor? För dåliga skor? Stå el gå på hårt underlag? Propp?

• Anonym (=/)
    Grandmother skrev 2012-11-23 22:40:54 följande:
    Du kanske också har missat att det är fredag och att vårdcentraler är stängda imorgon. Även därför jag skriver för att höra hur det varit/är för andra... 

VC ringer jag på måndag och det skadar aldrig att fråga..  
  • Suedehead

Kan det vara ischias? (stavning..) Det känns ungefär som du beskriver. Brukar stråla ner från höften, framsida lår och ner till fötterna.  Kan hjälpa att stretcha nedre delen av ryggen isf

• Anonym (=/)
    Suedehead skrev 2012-11-23 22:46:06 följande:

Kan det vara ischias? (stavning..) Det känns ungefär som du beskriver. Brukar stråla ner från höften, framsida lår och ner till fötterna.  Kan hjälpa att stretcha nedre delen av ryggen isf

Kan vara, men det är inte alla gånger det börjar eller jag ens känner något i höften. Men när det väl är i höften så är det höften, sen inget ner till knäna.. 
  • Grandmother
    Anonym (=/) skrev 2012-11-23 22:45:02 följande:
    Du kanske också har missat att det är fredag och att vårdcentraler är stängda imorgon. Även därför jag skriver för att höra hur det varit/är för andra... 

VC ringer jag på måndag och det skadar aldrig att fråga..  

Men VC har väl varit öppet tidigare i veckan? Sedan finns ju 1177 sjukvårdsupplysningen dit du kan ringa även helger
  • Anonym (=/)
    Grandmother skrev 2012-11-23 22:47:43 följande:

Men VC har väl varit öppet tidigare i veckan? Sedan finns ju 1177 sjukvårdsupplysningen dit du kan ringa även helger
    Om du också läser lite bättre så står det att det ska krävas mycket för att jag ska söka vårdhjälp. Samt att det är nu ikväll det kom och gjorde ondare än vanligt... Dom kommer bara säga att jag ska kontakta VC..
  • Suedehead
    Anonym (=/) skrev 2012-11-23 22:46:49 följande:
    Kan vara, men det är inte alla gånger det börjar eller jag ens känner något i höften. Men när det väl är i höften så är det höften, sen inget ner till knäna.. 

Nej, men sådär kan det vara för mig också. Det strålar lite hur som helst. Just känslan av att värken "strålar" är väl det som är mest utmärkande. Kan göra riktigt ont stundtals
  • Grandmother
    Anonym (=/) skrev 2012-11-23 22:49:09 följande:
    Om du också läser lite bättre så står det att det ska krävas mycket för att jag ska söka vårdhjälp. Samt att det är nu ikväll det kom och gjorde ondare än vanligt... Dom kommer bara säga att jag ska kontakta VC..

Då frågar jag..vill du ha hjälp..proffessionell hjälp o kanske bli av med din smärta?
Svar på tråden Ilande smärta i benen