Inlägg från: Anonym (Dåliga löner!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dåliga löner!)

Lön obehörig lärare? Lön behörig lärare?

Malou01 skrev 2014-03-27 20:06:42 följande:
    Jag har arbetat många år som musiklärare på grundskolan /mellan och högstadiet (musikutbildad) och arbetat med barn och ungdomar i hela mitt liv med en spets kompetens inom autism. Har dessutom fritidsledarutbildning. När jag nu sökte som vikarie 50 % på grundskolan  i en västsvensk kommun fick jag reda på att jag skulle få 125 kr/tim. Min första tanke detta måste vara ett skämt! Jag fick då en förhandling och kom upp till hela 128 kr/tim. Att man inom skolan inte är mer rädda om lärare med erfarenhet och ger dem en skälig lön...det finns ju ingen som vill bli vikarie i alla fall.
    Jag kommer att sluta!!! Kommentera gärna mitt inlägg...
    Fy fan, Jag är ingen lärare alls, utan gått yrkesutbildning på gym, jag tjänar 23 000:-,hade då arbetat med detta i 14 månader sammanlagt när jag fick denna lönen på nya stället. Inte att jag känner mig överbetald till skillnad från er, men fan vad underbetalda ni är. 

Jag skulle inte ha någonting emot att utbilda mig till lärare för grundskola/gym, men för man inte över 30 000:- i lön ser jag inte att det är mödan värd
Svar på tråden Lön obehörig lärare? Lön behörig lärare?