• NovemberApril

Mår SKIT och jag står inte ut längre.. :(

Jag är gravid i vecka 18, går in i 19 i morgon. Mår inget vidare alls.. Jag är så himla trött hela tiden. Jag kan somna sittandes, gåendes.. Jag mår illa ständigt, har huvudvärk och är yr 90% av mina vakna timmar. Blir yr och kan inte göra något stundvis för det svartnar för ögonen och jag känner att jag faller baklänges (gör inte detta men känslan är så). Någon som känner likadant? Som har tips på vad man kan göra för att lindra det lite..?

• Svar på tråden Mår SKIT och jag står inte ut längre.. :(
  • Grandmother

Vad säger din BM/läkare om detta? El har du inte sagt till dem? Gör det annars..det finns hjälp

• NovemberApril

Jag har inte pratat med henne. Här i Malmö får man inte nummer till sin barnmorska utan man ringer till "Barnmorska Direkt" och rådfrågar där. Har tid hos min BM den 11/12 och har RUL om en vecka.. Jag ska ringa i veckan (stängt under helg) men det börjar bli olidligt när man har en 3-åring som kräver mer än en sängliggande mamma.. :(

• Grandmother

Får jag fråga..har inte barnet en far som kan avlasta?

• NovemberApril

Mitt barns pappa finns inte med i bilden. Hennes bonusprogram tar henne varenda timme han är hemma men han har ett arbete att sköta också.

• Grandmother

Har du ringt 1177 sjukvårdsupplysningen?

• NovemberApril

Nä, det enda dem kan göra är att anvisa mig till KK akut och riktigt så akut är det inte. Jag skrev här för att rådfråga ifall om någon haft likadant som kanske har tips på hur man kan lindra detta hemifrån, husmorstips eller liknande..

• Grandmother
    NovemberApril skrev 2012-11-24 14:00:39 följande:
    Nä, det enda dem kan göra är att anvisa mig till KK akut och riktigt så akut är det inte. Jag skrev här för att rådfråga ifall om någon haft likadant som kanske har tips på hur man kan lindra detta hemifrån, husmorstips eller liknande..

Vila när barnet vilar.
  • Grandmother

Du borde nog till en läkare o få dina värden kollade kanske..el är de bra?

• NovemberApril

Har inte tagit värden sedan i vecka 8 på inskrivningen och då såg allt bra ut förutom att blodtrycket låg lite högt men inget som var oroväckande. Vet inte alls hur det ser ut idag..

Svar på tråden Mår SKIT och jag står inte ut längre.. :(