Stödet är inte ömsesidigt...
Att människor i kris inte skulle orka vara stöttande är bara bullshit. Empatiska människor i kris kan stötta, medan oempatiska människor i kris inte kan det. De hade förmodligen inte kunat stötta även då de inte varit i kris.
Exemplen är många på hur stödgrupper för tex anhöriga och offer av olika slag hjälps åt att stötta varandra igenom kriser. Det finns även sådana för barnlösa.
TS vän verkar vara en person som inte kan se andra problem än sina egna. En separation med ett nyfött barn är sanneligen ingen dans på roser det är en stor livskris att bryta upp särskilt med små barn i bilden. TS har haft ett oerhört tufft år och vem ska man annars lita på än sina vänner?
Jag tycker du ska hitta andra vänner vars tankar inte bara kretsar kring sig själva TS. Och för dem som inte trodde det så har jag även en egen anhörig som lider av barnlöshet sedan 8 år tillbaka, och jag kan garanetra er att hon är så oerhört stöttande när jag hamnar i egna problem och hon kan verkligen se att andra också kan ha problem. Så visst är de allra flesta barnlösa inte lika egocentriska som din väninna TS. Hon verkar kort och gott rätt ego.