• onebabylove

pigg bebis kl 03 på natten

Hej! min tjej är 8 månader o 2 veckor. hon har alltid sovit bra sen hon föddes, och när hon var ungefär 6 månader ändrade jag läggnings tiden. hon fick sova kl 19. det har funkat hur bra som helst. hon vaknade ju en gång på natten, runt 03 tiden men sov direkt efter amningen. men det har gått 2 veckor som hon vaknar som vanligt kl 03 men somnar inte om. hon är hur pigg som helst. jollrar o leker med gosse djuren i sängen o är hur glad som helst och det tar ju runt 2 timmar innan hon kan somna igen och vaknar igen runt 7,8 tiden. det är så påfrestande att få henne o sova.vet inte vad jag ska göra.  har någon varit med om det? dela gärna era erfarenheter.  är öppem för all råd o tips.

• Svar på tråden pigg bebis kl 03 på natten
  • onebabylove

hon sover  runt 10.30-12.30.  och en gång vid 14 tiden och ungefär 1 timme. funderar på att låta henne sova bara en halv timme. 

• scaras

Precis så där höll vår lilla på också vid ca 8 mån.. vi drog in på sömnen så hon fick 1 tim på fm och 1 tim på efm. Känns ju taskigt att väcka men det blev bättre på nätterna.

Nu efter 5 mån är vi tillbaks på ruta ett igen tyvärr.. phu! Men det handlar nog om nått annat då hon bara sover 1½ tim en gång på dagen nu.

• purple box

Här jag det inte fungerat att försöka påverka deras sömn.. Så vi har bara gjort det tråkigt att vara vaken på natten.

• MD77

Så var det här hemma också, kunde vara vaken i över 1 h...men det går över, om det är någon tröstSkrattande

• Marina80

Våran äldsta hade också sådana perioder. Nu är han 4 och det är över 2 år sedan sista perioden.

Jag gjorde inget speciellt. Bara höll om honom och sa nu skall vi sova. Visst blev det en del pipande men jag bara fortsatte att krama honom och stryka honom över håret. Kunde också sjunga för honom väldigt tyst.

Men absolut inget lekande, tända ljuset eller någon annan aktivitet än ligga ner.

Brukade ta 2-5 dagar innan han sov som vanligt igen.

• Deo volente

Min 10 månaders är likadan. Han har ofta(inte riktigt varje natt) vakenperioder. Kan ibland ta två timmar innan han lyckas somna om igen. Han brukar lägga dig mellan 20-21. Vakna vid ca 00 få välling, sen vid 5 tiden, välling igen. Får han inte välling så är det timmar av skrik som gäller. Ofta somnar han om direkt men som sagt så har han sina vaken perioder oxå.
    Jag Brukar lägga honom över min arm så han inte kommer nånstans och bara försöka sova.
    Riktigt jobbigt är det iafall. Äldre sonen på 3 år har en orolig natt period dessutom, så jag och min man tar varsitt barn och sover i olika rum. Annars stör dom varandra.

• onebabylove

nu funderar jag på att lägga henne 20.00 på kvällen. tror inte det hjälper men det tycker min man att det har stor påverkan.

• tundra

Plocka bort alla gosedjur utom 1. Det ska vara tråkigt på natten. Kan bli för mkt med flera stycken.

Svar på tråden pigg bebis kl 03 på natten