• liten13

Ovitrelle 24/11 efter puregon, ngn mer??

Hej på er tappra kvinnor!

Finns det någon därute som jag som tog ovitrelle 24/11 eller runtomkring som vill följas åt framöver?
    Har själv PCO, aldrig egen mens eller ÄL och testat med pergotime enkel och dubbelkur som inte gett ett jota.
    Därefter blev det puregon 17 dagar innan det då var dags för ovitrellen, så nu gäller det att ligga i ;)

Här kan vi ge varandra hopp och beklaga oss om vi känner för det!

• Svar på tråden Ovitrelle 24/11 efter puregon, ngn mer??
  • Estrid E

Jag tog ovitrelle i tisdags (27/11), har sprutat med Menopur i 11 dagar innan.

Jag har inte heller någon egen ägglossning eller mens,  har dock inte pco.

Har du barn sen tidigare?     

• liten13

Spännande :) nej inga barn! Har du? Några biverkningar?? Jag är jättesvullen om magen och öm!

• Estrid E

Nej, jag har inte heller barn. Jag har lite ont i brösten och i höger äggstock, men det hade jag förra gången jag tog ovitrelle också. Detta är andra gången vi gör behandling. Känner du av några biverkningar?

• liten13

Hade Jätteont i vänstra äggstocken i måndags, borde ju haft ÄL då eftersom jag tog sprutan i lördags. Ömma bröstvårtor och svullen mage. Hoppas magen känns bättre om några dagar! Ska ta progesteron blodprov på måndag spännande att se om det funkar! Är första omgången vi testar detta! Har inte svarat på pergotime så därför blev det sprutor!

• Estrid E

Jag fick göra insemination i onsdags (36 timmar efter ovitrelle-sprutan). Hoppas så att det ska fungera! Förra gången fick jag mens 17 dagar efter sprutan, så typ den 14:e december måste jag vänta till innan jag vet hur det gått.

• Snrran

Hej! Jag hoppar in lite...
    Jag tog Otrivell sprutan den 11/11. Sprutade med puregon exakt två veckor, och höjde dosen en gång under tiden.
    Jag har heller inte egen ägglossning eller mens, och pergotime fungerade inte alls.

Nu, en månad senare verkar det faktiskt som att det har tagit sej! Svårt att tro det, men det står "gravid" på testen jag gjort och på fredag ska jag på VUL och då hoppas jag dom kan hitta nåt där inne =)     

Svar på tråden Ovitrelle 24/11 efter puregon, ngn mer??