Hade ni som jobbar inom förskolan valt att ha era barn där?
Denna fråga riktar sig till er som jobbar inom förskolan och faktiskt vet hur förskolan fungerar i praktiken.
Jag tycker att det verkar vara på tok för stora barngrupper, för lite vuxna per barn, för många arbetsuppgifter för personalen som tar tid från barnen. Känner ni som jobbar på förskola, att ni har tid att ge varje enskilt barn det bemötande de behöver få? Främst i småbarnsgrupperna, där barnen har extra stort behov att bli sedd och bekräftad av vuxna.
Hur ser det egentligen ut i praktiken på våra förskolor, ärligt? Ni som jobbar på förskolor, har ni eller skulle ni ha era egna barn i förskolan? Eller tycker ni att det är en för dålig miljö för barn?
Jag har inte tillräckligt bra inblick i förskolan själv. Min son ska börja förskolan i januari och jag har en stor klump i magen, av rädsla av att han ska känna sig otrygg och inte bli sedd. Kanske jag överdriver?
Vill tillägga att det inte är menat som kritik till all personal eller deras kompetens, snarare det samhälle som gör att personalen får så usla förutsättningar att jobba efter.