Arbetsfördelning när en jobbar 75% och den andra 100%!?
Jag behöver kloka råd!
Mannen jobbar 100% och jag 75%. Jag har inte själv valt detta, utan fått en 75% tjänst.
Vi har två barn och den yngsta har nyligen skolats in på dagis. Han lämnar varje dag och jag hämtar varje dag. Jag tar hand om barnen, fixar middan, plockar, byter blöjor etc. Han brukar komma vid 18-18.30. De somnar senast 19.
Utöver detta förväntas jag ta all vabb, vara den som ansvarar för att det blir städat (han gör det jag säger att han ska göra, men tar inte många egna initiativ). Jag gör matsedel och handlar för veckan. Och mycket mer.
När jag klagar påpekar han att jag bara jobbar 75%, men jag tycker att det ingår väldigt mycket i de 25% just nu. Jag känner mig ständigt gråtfärdig. Han påpekar gärna också att det är han som drar in pengar och att vi förlorar mycket om han tar vabb.
Jag är helt förtvivlad just nu. Vi har gått ett par gånger i parterapi, men sist gick det inte alls bra. Han tyckte bara att jag klagade (och det är säkert sant).
Hur gör ni andra, där den ena jobbar deltid och den andra heltid? Hur har ni delat upp det vardagliga?
Tack för svar!