• Anonym (på smällen?)

Mens men ändå gravid?

Hade BIM förra helgen, dvs en vecka sedan, blödde i två dagar. Reagerade för jag tyckte det var onormalt kort tid men jag fick mensvärk som vanligt och kände såsom jag gör vid mensen så jag antog att det var som det skulle ändå. Fick nån ljus blödning sedan ett par dagar efter den försvunnit och efter vi haft sex.

Har nu börjat må illa, känna sura uppstötningar och halsbränna och haft ont i magen som mensvärk nästan.

Undrar om jag kanske trots allt kan vara gravid?? Har inte tagit något test ännu... är det möjligt att detta kan vara tecken på en graviditet???

• Svar på tråden Mens men ändå gravid?
  • Deboli

Det låter lite som en nitritblödning du haft. Ta ett test så vet du :) lycka till..

• Anonym (på smällen?)
    Deboli skrev 2012-11-25 19:49:15 följande:
    Det låter lite som en nitritblödning du haft. Ta ett test så vet du :) lycka till..
    nitritblödning?? vad är det?

Jag tyckte jag blödde som mens ju och jag hade mensvärk som jag brukar ha vid mens MEN det var så kort... blödd mindre än vanligt och bara två dagar innan den försvann. Nu har jag varit sjukt trött och börjat må illa, känna halsbränna och sura uppstötningar... men kanske jag bara är dålig i magen. Brukar dock inte ha så pass kort mensperiod.. brukar vara 4 dagar MINST men nu var det 2 dagar... och sen en kort ljus blödning efter vi haft sex ett par dagar efter mensen (om det var den) försvann.

Men om man har blödning vid BIM som inte är mens... kan man ändå ha "normal" mensvärk (som i mitt fall är jätteont i mage och rygg) och som sedan försvinner precis som mensvärk gör när mensen kommer igång.
  • Deboli

Att ha mensvärk är även ett symptom på graviditet. Kroppen ställer om sig totalt. nitritblödning är en liten blödning du kan få istället för mens om du blir gravid.
    Fick du mycket mens under dessa två dagar du hade det? Kanske konstig fråga men har du annorlunda flytningar? Halsbränna och sura uppstötningar kan också symptom på graviditet. Jag är i v 34 nu och lider av det dagligen..

Mina symptom i början på min graviditet var: trötthet, illamående, ömma bröst, sura uppstötningar, grova humör svängningar, hade även en liten blödning som du beskriver din och min var inte mens - rosafärgat typ..

• Anonym (på smällen?)
    Deboli skrev 2012-11-25 20:01:07 följande:
    Att ha mensvärk är även ett symptom på graviditet. Kroppen ställer om sig totalt. nitritblödning är en liten blödning du kan få istället för mens om du blir gravid.
    Fick du mycket mens under dessa två dagar du hade det? Kanske konstig fråga men har du annorlunda flytningar? Halsbränna och sura uppstötningar kan också symptom på graviditet. Jag är i v 34 nu och lider av det dagligen..

Mina symptom i början på min graviditet var: trötthet, illamående, ömma bröst, sura uppstötningar, grova humör svängningar, hade även en liten blödning som du beskriver din och min var inte mens - rosafärgat typ..
    Jag hade bruna flytningar innan mensen (eller iaf det jag TROR var mensen) och tyckte att jag blödde mindre än vanligt men inte lite ändå och det varade bara i två dagar innan det slutade helt, fick lite rosa aktig blödning två dagar senare när vi hade sex men sedan inget. Tycker mig ha mått lite illa till och från men inte tänkt så mkt på det då jag ju fick mensen när den skulle komma, hade den vanliga mensvärken men rejält ont i magen och strålande smärta bak i ryggen. Maken fick massera magen på mig för att lätta lite på smärtan. Kan man ha så pass ont och blöda när man ska och sedan visar det sig att man var/är gravid ändå?

Brukar inte ha sura uppstötningar såhär, känner mig mer känslig mot lukter än vanligt också och känner som en mensvärksliknande känsla i magen (mest på ena sidan) och så mår jag illa och har legat hela dagen idag verkligen pga det och inte orkat stå upp, åt frukost bara och det var inget annorlunda eller konstigt med den.

Kanske bara druckit för mkt cola?? Men å andra sidan började jag må illa INNAN jag drack för mkt cola, tog cola i hopp om att må lite bättre och pigga på mig lite men d blev inte så. Har varit mkt mer sugen på choklad än vanligt och ganska "moody".

Bör jag testa? eller är jag bara inbillningssjuk...
  • Deboli

Vill inte ge dig förhoppningar men det låter som om du är gravid. Tycker absolut du ska lägga en peng på ett test och testa dig :) håller tummarna för dig/er..

Det är som att läsa min början på min graviditet..

• Anonym (på smällen?)
    Deboli skrev 2012-11-25 21:27:20 följande:
    Vill inte ge dig förhoppningar men det låter som om du är gravid. Tycker absolut du ska lägga en peng på ett test och testa dig :) håller tummarna för dig/er..

Det är som att läsa min början på min graviditet..
    Ja kanske är bäst att göra det då så man får veta. ...  kanske jag ätit nåt konstigt bara som gjort mig illamående?? Maken är också lite pruttig så att säga... men han mår inte illa... men det är väl lika bra o testa sig spec m tanke på att jag äter mediciner som jag isf bör sluta med rätt omgående om det är så att jag är gravid. Då är det nog inte klokt och dra ut på det...
  • Deboli

Ett klockrent test du kan göra hemma är att äta en bit rå lök.. Känner du något i magen så är du säkerligen gravid.. Lök och gravida går inte ihop i början.. :)

• Anonym (på smällen?)
    Deboli skrev 2012-11-25 22:31:44 följande:
    Ett klockrent test du kan göra hemma är att äta en bit rå lök.. Känner du något i magen så är du säkerligen gravid.. Lök och gravida går inte ihop i början.. :)
    hmm... hur lång tid ska det ta innan man känner av det då?? Åt lök igår både rå och senare stekt... idag mår jag sjukt illa verkligen och har legat hela dagen och mår fortfarande lika illa.
  • Anonym (på smällen?)

Hur kände du dig i början av din graviditet då?

• Deboli

Skrev i ett inlägg lite högre upp hur jag mådde :) kommer minsann inte ihåg exakt när jag kände av det med löken. Men det kändes direkt i magen att det ville den inte ha..

• Anonym (på smällen?)

Började bubbla i magen igårkväll och sedan fick jag springa på toa hela natten för det kom bakvägen så att säga...  tog en postafen på kvällen innan jag la mig men det tog bort illamåendet bara inte allt som behövde komma ut. Har känt mig frusen och allmänt dålig och sovit med både filt, duntäcke och fleeztröja inatt. Känt mig allmänt svag och dålig utöver illamåendet.

Det här kan väl inte vara nåt graviditetsillamående... måste ju vara nåt jag ätit som orsakat detta eller nåt magsjukevirus. Dock har jag inte ätit nåt annat än de andra här hemma och bara jag som blivit dålig. Mådde illa hela dagen igår och inte förrän vid midnatt satte det igång att bubbla och sen har det varit vattniga diarréer flera gånger under natten. Känner mig lite bättre och diarréerna har slutat nu men jag är fortf svag och trött då jag inte fått sova mkt inatt.

Tänker att det inte är nån idé att testa sig för graviditet då det verkar mer virusbaserat mitt illamående.

• Deboli

Nu får du det till att låta som om du fått influensan eller något liknande.. Eller så är du sjukt bra på att övertala dig själv att de inte är något hihi.. Vänta några dagar och se hur du mår.. Krya på dig!

• Anonym (på smällen?)
    Deboli skrev 2012-11-26 09:35:09 följande:
    Nu får du det till att låta som om du fått influensan eller något liknande.. Eller så är du sjukt bra på att övertala dig själv att de inte är något hihi.. Vänta några dagar och se hur du mår.. Krya på dig!
    Ja jag tror att jag fått maginlfuensa... mått skit halva natten och sprungit mellan säng och toa. Tycker jag hade så mkt som tydde på vanlig mens ändå och detta verkar nog som maginfluensa och inte graviditetsillamående, det brukar ju komma och gå detta har hållt i sig sedan igår och natten blev hemsk med bubblande mage och toabesök. Måste ha fått nåt virus eller ätit nåt dåligt helt enkelt.

Har inte förut haft mens och varit gravid (har en dotter sedan tidigare) och då uteblev mensen när jag var gravid, ingen grym mensvärk eller blödning öht.
  • Anonym (på smällen?)

Tog ett test bara för att bekräfta det jag trodde... att jag drabbats av en vanlig maginfluensa helt enkelt. Det jag blödde vid mensen var helt enkelt mensen. Men bra o veta iaf spec då jag äter mediciner som jag bör sluta med vid en ev graviditet.

• Anonym
    Deboli skrev 2012-11-25 22:31:44 följande:

Äsch, det där är löjligt. Jag är helt klart gravid och har kunnat äta rå lök hela tiden.
  • Anonym
    Anonym (på smällen?) skrev 2012-11-26 10:59:27 följande:
    Tog ett test bara för att bekräfta det jag trodde... att jag drabbats av en vanlig maginfluensa helt enkelt. Det jag blödde vid mensen var helt enkelt mensen. Men bra o veta iaf spec då jag äter mediciner som jag bör sluta med vid en ev graviditet.

TS: Bättre lycka nästa gång, om du nu vill bli gravid...
Svar på tråden Mens men ändå gravid?