Deboli skrev 2012-11-25 20:01:07 följande:
Att ha mensvärk är även ett symptom på graviditet. Kroppen ställer om sig totalt. nitritblödning är en liten blödning du kan få istället för mens om du blir gravid.
Fick du mycket mens under dessa två dagar du hade det? Kanske konstig fråga men har du annorlunda flytningar? Halsbränna och sura uppstötningar kan också symptom på graviditet. Jag är i v 34 nu och lider av det dagligen..
Mina symptom i början på min graviditet var: trötthet, illamående, ömma bröst, sura uppstötningar, grova humör svängningar, hade även en liten blödning som du beskriver din och min var inte mens - rosafärgat typ..
Jag hade bruna flytningar innan mensen (eller iaf det jag TROR var mensen) och tyckte att jag blödde mindre än vanligt men inte lite ändå och det varade bara i två dagar innan det slutade helt, fick lite rosa aktig blödning två dagar senare när vi hade sex men sedan inget. Tycker mig ha mått lite illa till och från men inte tänkt så mkt på det då jag ju fick mensen när den skulle komma, hade den vanliga mensvärken men rejält ont i magen och strålande smärta bak i ryggen. Maken fick massera magen på mig för att lätta lite på smärtan. Kan man ha så pass ont och blöda när man ska och sedan visar det sig att man var/är gravid ändå?
Brukar inte ha sura uppstötningar såhär, känner mig mer känslig mot lukter än vanligt också och känner som en mensvärksliknande känsla i magen (mest på ena sidan) och så mår jag illa och har legat hela dagen idag verkligen pga det och inte orkat stå upp, åt frukost bara och det var inget annorlunda eller konstigt med den.
Kanske bara druckit för mkt cola?? Men å andra sidan började jag må illa INNAN jag drack för mkt cola, tog cola i hopp om att må lite bättre och pigga på mig lite men d blev inte så. Har varit mkt mer sugen på choklad än vanligt och ganska "moody".
Bör jag testa? eller är jag bara inbillningssjuk...