• Anonym (Hur tidigt)

    Hur tidigt kan man veta om man är gravid?

    Finns säkert jätte många sånna hära men orkar inte sitta och söka.. Som rubriken, hur fort kan man få reda på att man är gravid? Känna symtom och sånt?!

  • Svar på tråden Hur tidigt kan man veta om man är gravid?
  • Vinterankan

    Andra gången märkte jag att jag var gravid innan jag kunde misstänka det pga sen mens. Mår skitdåligt helt enkelt. Låg däckad i sängen i 3 dagar och var dödssjuk så gjorde jag ett test som visade att jag var gravid. Har för mig att det enligt BVC var vecka 5 när jag kom dit veckan efter, så vecka 4 i så fall.

  • Anonym (Hur tidigt)

    Kan man typ känna redan första veckan?

  • Dixie
    Anonym (Hur tidigt) skrev 2012-11-26 19:41:08 följande:
    Kan man typ känna redan första veckan?

    Beror på vad du menar med första veckan, för när man räknar grav. veckor är man ju i v 2 när man har ägglossning, men veckan efter ägglossning kan vissa känna av en grav. men oftast är det ju för tidigt att testa då!
  • Flisan79

    Du kan få symtom redan samma dag ägget fäster även om det är ovanligt. Detta sker vanligen 7-10 dagar efter äl men kan ske tidigast dag 5. Första veckan efter äl är således inte troligt att du känner något, andra veckan (dvs v 4, dagarna före mens) så är det inte ovanligt att ha lite symtom som allmän sjukdomskänsla, illamående, ömma bröst, trötthet, yrsel, molande i magen osv. Vissa har ju bara en "känsla". För mig tex så var det olika vid olika graviditeter men en sak var gemensamt och det var att jag inte fick min vanliga PMS.

  • Anonym (Hur tidigt)

    Jag tog ur spiralen den 21 november och BM sa att har jag ägglossning så kan jag bli gravid då.. Om vi säger att jag vart de, kan jag känna symtom redan nu? Jag är så fruktansvärt dålig på sånt här..

  • Anonym (Hur tidigt)

    Ingen som kan sånt här?? 

    För om min mens har blivit regelbunden nu (har ej varit de förut) så ska jag ha den nu, fått den i månads skiftet dom senaste tre dagarna... 

  • Flisan79

    Som sagt så kan ägget ha fäst men det är inte säkert. Hur lång lutealfas brukar du ha? Om du har som normen borde din mens komma runt den 4-5 dec.

  • Anonym (Hur tidigt)
    Flisan79 skrev 2012-11-30 23:54:30 följande:
    Som sagt så kan ägget ha fäst men det är inte säkert. Hur lång lutealfas brukar du ha? Om du har som normen borde din mens komma runt den 4-5 dec.
    Det har jag ingen aning om faktiskt, har alltid haft oregelbunden mens.. 

    Jag fick barn nov-11 och fick min första mens efter de i  mitten/slutet av augusti-12, sen har jag fått de i månads skiftet.. så om jag ska gå på de så borde jag ha min mens nu men änså länge har den inte dykt upp.. den brukar komma antingen 28-29 eller 30..
  • hannis

    Samma dag som du skulle ha fått din mens kan du göra ett test. Det enda säkra sättet att få veta...

  • Flisan79

    Jag har själv alltid haft mens som en klocka och efter mitt första bar föddes så var den regelbunden de 2-3 första månaderna men sen bar den sen med va en vecka ett par ggr. Det tar tid för kroppen att bli stabil efter en graviditet så det kan mycket väl vara så att din äl blev några dagar senare denna månad.

    Men vill du vara gravid så håller jag såklart tummarna för det. Du kan ju vara/ bli det denna månad

  • Anonym (Hur tidigt)

    Ja vi får se hur det blir.. hoppas på ett +..

     de sjuka är att symtomen jag har nu hade jag med första innan jag plussade.. krasslig i magen och allt sånt..

    Men jag vågar inte testa då det är säkert ett -.. 

Svar på tråden Hur tidigt kan man veta om man är gravid?