• MammaSteph

Muslimska pojknamn tack!

Letar efter ett muslimskt pojknamn, har inte hittat något jag gillar... Men hoppas på att det finns några som vet något fint, bara seriösa svar tack!

• Svar på tråden Muslimska pojknamn tack!
  • Jessi08

Saboterar alla chanser för ungen att få jobb i framtiden...

• nadjes

Min son heter Nidal....uttalas Nidall. Man kan även stava det Nidhal.

• Mikuloid

Fantastiskt att ta ett muslimskt namn om du vill att han ska ha det svårt med jobb som vuxen, kör hårt bara!
    Jag har också hört att det är populärt med judarna! 

• Ismabiba
    Jessi08 skrev 2012-11-27 02:34:17 följande:

Förhoppningsvis är Sverige ett mera öppet och mindre fördomsfullt och trångsynt land när våra söner har vuxit upp.  Om inte så har vi flyttat härifrån

Till TS:

Min första son heter Ismail och till pojken som väntas om ett par veckor så velar vi mellan Younus och Idris.  Samtliga är namn på profeter.     
  • MammaSteph
    Jessi08 skrev 2012-11-27 02:34:17 följande:

Åh så duktigt av dig att berätta det!!
  • MammaSteph
    nadjes skrev 2012-11-27 02:42:04 följande:
    Min son heter Nidal....uttalas Nidall. Man kan även stava det Nidhal.

Tack så mkt
  • MammaSteph
    Mikuloid skrev 2012-11-27 02:46:10 följande:
    Fantastiskt att ta ett muslimskt namn om du vill att han ska ha det svårt med jobb som vuxen, kör hårt bara! Jag har också hört att det är populärt med judarna! 

Din poäng med judarna var?! Ja det e helt fantastiskt att det faktiskt finns människor i den här världen som inte har problem med muslimska namn, oavsett namn, så e vi alla jämlika!
  • MammaSteph
    Mrs Tercan skrev 2012-11-27 02:51:44 följande:
    Rayan, är namnet på dörren till paradiset jätte fint tycker jag

Tack
  • MammaSteph
    Ismabiba skrev 2012-11-27 07:32:28 följande:
    Förhoppningsvis är Sverige ett mera öppet och mindre fördomsfullt och trångsynt land när våra söner har vuxit upp.  Om inte så har vi flyttat härifrån Till TS: Min första son heter Ismail och till pojken som väntas om ett par veckor så velar vi mellan Younus och Idris.  Samtliga är namn på profeter.     

Tack
  • justme2012

Det finns folk som döper sina barn till alla möjliga konstiga namn, Mohammed t.ex är väldigt vanligt i Sverige idag. Det finns jättemånga personer som heter Mohammed, Ali, Mostafa osv som jobbar heltid i Sverige, har egna företag och driver eget.

Så du menar att folk inte reagerar ( på gott och ont ) när man döper sina barn födda 2012  till Waldemar, Sigge eller Gösta, eller Margot? Tove, Tekla i förnamn?

Folk har så många fördomar, och många här i Sverige är låsta i sina tankar om hur saker och ting "ska" vara..

• Krompirusa

Aydin är jätte fint, finns i koranen oxå.. Själv har jag en tös i magen så vi får vänta med Aydin.. Vet inte om de går att stava Aidin eller Ajdin...

Svar på tråden Muslimska pojknamn tack!