• Anonym (orkar inte mer)

Funderar på att polisanmäla

En lång historia, nu sammanfattad till en kort historia..

Jag blev gravid med en kille när vi varit tillsammans 7 månader.. Vi var båda jätte glada, sen börjar allt bara bli helt fel. Jag känner att allt är fel, då han inte behandlat mina tidigare barn med den respekt de ska ha.. Jag ber han hitta en egen lägenhet (han flyttade väl lite halvt in hos mig en tid)  Jag gjorde allt han gjorde inget.. Och jag tröttnade.. När han vägrade lyssna på att jag kunde tänka mig att försöka ha ett förhållande med honom, men som särbos. Nu är allt bara kaos.. Han skickar otaliga sms om att jag måste ta bort barnet... Eller sluta upp med mitt trams och ta han tillbaka.. Hela tiden kommer det meddelanden med samma innehåll.. Jag förklarar och förklarar att jag inte kan ta bort barnet eftersom jag gått för lång tid..
    Och inte tusan tänker jag ta någon som beter sig så, som inte ens kan försöka hitta en lägenhet utan anser att jag beter mig som en idiot och borde avguda marken han går på, tillbaka.. ALDRIG, NEVER...
    Jag har varit snäll, försökt hjälpa honom, han har fått ha sina saker här.. Och just nu vill jag bara slänga allt på tippen..
    Vad kan en polisanmälan leda till?! Mer än att han blir ännu mer förbannad?! Jag vet vare sig ut eller in.. Är det svårt i dagens samhälle att få ensamvårdnad?! Jag litar inte på honom överhuvudtaget...
    *ledsen, lite smått höggravid tjej*

• Svar på tråden Funderar på att polisanmäla
  • viseversa

Men be honom hämta sina saker och lämna dig i fred. Om han fortsätter vara obehaglig så säg att du kommer anmäla honom.

• lindalinaa

Vad är det exakt du vill polisanmäla? Av vilken anledning vill du ha ensam vårdnad, skulle han skada barnet tror du? Han ber dig ta bort barnet, vilken vecka är du i? Kommer han ens vilja ha nån kontakt med barnet, han kanske rentav ger dig vårdnaden frivilligt?

Han vägrar, säger att han inte har någonstans att ha dom.. (bor hos kompisar)

Jag vet inte vad jag vill polisanmäla.. Spånar bara.. Är så trött på alla mail/sms... jag har gått över gränsen för att få en abort beviljad av högre makter... Och att han inte vill ha barnet om jag inte tar han tillbaka går nog knappast hem hos de man ansöker om sen abort för.. Jag tror han kommer bråka som bara f*n när förlossningen närmar sig...

Fasiken, är bara så trött på allt just nu... Ångrar så in i helvete att jag överhuvud taget träffade honom...

• Anonym (A)

Meddela honom skriftligen att han har två veckor på sig att hämta sina saker och att ni skall göra upp om en tid när han kan hämta dem. Sedan när den tiden kommer ställer du allt i farstun och ber honom skriva på att det är allt. Sedan ber du honom lämna dig i fred. På detta sätt undviker du att fällas för egenmäktigt förfarande om han inte hämtar sakerna och du kastar dem.

Eftersom ni inte är tillsammans så bestämmer du själv om ni ska ha gemensam vårdnad eller ej. Om han sedan vill stämma dig på vårdnaden så kommer det nog ta ett tag innan han får igenom det, speciellt om han betett sig på detta sätt. Hoppas han lugnar sig.

• Mattias 81

Har han erkännt faderskapet?

• Grappa
    Mattias 81 skrev 2012-11-25 21:36:23 följande:
    Faderskap kan inte fastställas innan barnet är fött.
    Anonym (A) skrev 2012-11-25 21:34:26 följande:
    Meddela honom skriftligen att han har två veckor på sig att hämta sina saker och att ni skall göra upp om en tid när han kan hämta dem. Sedan när den tiden kommer ställer du allt i farstun och ber honom skriva på att det är allt. Sedan ber du honom lämna dig i fred. På detta sätt undviker du att fällas för egenmäktigt förfarande om han inte hämtar sakerna och du kastar dem.

Eftersom ni inte är tillsammans så bestämmer du själv om ni ska ha gemensam vårdnad eller ej. Om han sedan vill stämma dig på vårdnaden så kommer det nog ta ett tag innan han får igenom det, speciellt om han betett sig på detta sätt. Hoppas han lugnar sig.
    Varmt tack för ditt svar.. Jag ska skicka ett meddelande till honom om det imorgon.. Jag måste vara hård mot mig själv.. Har varit för snäll...
    Trodde i min enfald att man alltid får gemensam vårdnad (men det är kanske bara när man är gift då..)
    Mattias 81 skrev 2012-11-25 21:36:23 följande:
    Hur menar du?! Vi har ju inte skrivit på något papper eller så, men han har varit med på diverse kontroller och ul...

• Mattias 81
    Grappa skrev 2012-11-25 21:39:44 följande:
    Faderskap kan inte fastställas innan barnet är fött.
    ?!

Näe? Men oftast så erbjuder socialen att man skriver på faderskapet innan barnet är fött ifall man är sambos och de var sambos när hon blev på smällen verkade det som.

Ifall han inte erkännt faderskapet så kan TS alltid erbjuda att han kan få slippa hela den skiten och hon kan ljuga och säga att hon inte vet vem fadern är. Så slipper han vara galen över att hon är gravid och han kan gå vidare i sitt liv.
    Mattias 81 skrev 2012-11-25 21:47:39 följande:
    ?!

Näe? Men oftast så erbjuder socialen att man skriver på faderskapet innan barnet är fött ifall man är sambos och de var sambos när hon blev på smällen verkade det som.

Ifall han inte erkännt faderskapet så kan TS alltid erbjuda att han kan få slippa hela den skiten och hon kan ljuga och säga att hon inte vet vem fadern är. Så slipper han vara galen över att hon är gravid och han kan gå vidare i sitt liv.
    Han var aldrig skriven här, så vet inte om vi kan kallas sambos riktigt.. Jag har sagt åt honom att ska det vara på det sättet så behöver han inte bry sig alls, att jag kan skriva fader okänd.. Men inte heller det duger... Allt jag gör är fel..
Svar på tråden Funderar på att polisanmäla