• Anonym (Svea)

Föräldrar som gnäller om pengar, tigger saker till barnen på skänkforum på Fb för att sedan supa var och varannan helg

Har två tjejkompisar som båda är ensamstående föräldrar med två små barn var. Båda två sitter och tigger saker på skänk-forum på Facebook. Det handlar om bandyklubbor, lucia saker, leksaker mm. De gnäller så ofta de kan om hur dålig ekonomi de har, hur de aldrig har pengar. 
    Samma kompisar är sedan ute och super skallen av sig var och varannan helg, det handlar om minst två helger i månaden. De går på hockeymatcher, inte billigt, och dricker samt äter på arenan. De shoppar kläder och gör saker för sig själva hela tiden.

Är det något mer än jag som finner detta beteende som underligt? Varför tigga saker, som inte ens är dyra, till sina barn och sedan spendera massvis med pengar på sig själv för att samtidigt gnälla över hur ekonomin går +-0? 

• Svar på tråden Föräldrar som gnäller om pengar, tigger saker till barnen på skänkforum på Fb för att sedan supa var och varannan helg
  • Anonym (sant)

Har    också reagerat  på den sidan,en del tigger   presentkort,mobiler m.m.,helt otroligt.

• Anonym (Svea)
    Anonym (sant) skrev 2012-11-25 21:59:54 följande:
    Har    också reagerat  på den sidan,en del tigger   presentkort,mobiler m.m.,helt otroligt.
    Jag ser ingenting fel med att be om gratissaker som så men varför snåla in på barnen och spendera massvis på sig själv? Hela tiden?
  • Fridiz86

jag hade hellre lagt pengarna på barnen än supa. har oxå sett sånt på fb och sen är dom och festar, har hus. sälj huset och skaffa nått billigare om man nu inte har råd

• Anonym (sant)

Fast sidan är till för de  som verkligen  behöver hjälp,med kläder och leksaker,då tycker inte jag att man tigger mobiler,presentkort till olika butiker.Det slutar ju med att  sidan stängs ner och ingen får hjälp.

• Baralillajag

Tycker oxå detta är fruktansvärt! Och här går mina barn före mig själv. Men alla tänker inte så och vad ska denna tråd igentligen vara bra för? Finns så många värdelösa trådar på detta forum och varför ens ägna tid till att bry sig? Är det för att man vill bevisa att någon är så mycket bättre än någon annan? Denna jävla tävling om vem som gör rätt och vem som gör fel vem som är perfekt och vem som är värdelös. Finns inget facit på detta och alla gör det dom tycker är bra för sig själva. Denna person som du riktar detta inlägg till har just tagit din TID och tid är dyrbara saker ägna det till nått du själv tycker om istället!

• Anonym (Svea)
    Baralillajag skrev 2012-11-25 22:18:58 följande:
    Tycker oxå detta är fruktansvärt! Och här går mina barn före mig själv. Men alla tänker inte så och vad ska denna tråd igentligen vara bra för? Finns så många värdelösa trådar på detta forum och varför ens ägna tid till att bry sig? Är det för att man vill bevisa att någon är så mycket bättre än någon annan? Denna jävla tävling om vem som gör rätt och vem som gör fel vem som är perfekt och vem som är värdelös. Finns inget facit på detta och alla gör det dom tycker är bra för sig själva. Denna person som du riktar detta inlägg till har just tagit din TID och tid är dyrbara saker ägna det till nått du själv tycker om istället!
    Så kan man resonera in i det oändliga och det slutar med att alla bara sköter sig själv och skiter i alla andra. 
  • Anonym (blä)

Jag var med i en sådan grupp ett tag men tröttnade och gick ur för några veckor sedan. Satt bara och störde mig på alla unga tjejer med massor av smink och tatueringar som tiggde saker till sina horder av ungar. 

Ok, de hade oftast två, men efter några månader i den gruppen var kondomer det enda jag ville ge bort.... 

• Vinterankan

De har helt enkelt upptäckt att det funkar. Så då tigger de de gratissaker åt barnen så får de en massa pengar över till att roa sig själva. De ser det säkert inte som att de sätter sig själva framför barnen utan som att de på ett fiffigt sätt kan få allt utan att behöva betala själva.

• Anonym (Svea)

Jag tycker också att dessa personer är idioter. Hur kan man gnälla över hur lite pengar man har, samtidigt som man super på helgerna och tigger saker till sina barn?
    Varför är inte barnen värda 40 kr för en luciakrona, 70 kr för luciaklänning, 10 kr st för lucialjus osv? Det är inte dyra saker.  

• Anonym (Fattiga familjen)

Jag vill bara påpeka att jag och min sambo är en utav dessa familjer som sitter och ber om gratis saker på dessa sidor och gnäller över vår dåliga ekonomi ( någon gång då och då ), varför? Jo, för gjorde vi inte det så skulle sambon få gå utan vinterskor i år, vår son hade inte kunnat få en ny ( läs begagnad ) overall trots att han behöver en, visst hade han kunnat gå i samma overall i år med, men den är trots allt alldeles för kort i benen när han sitter, men den funkar utmärkt när han går och står, osv, och det är ett litet hål som inte precis krymper i grenen. Därför, kära FL:are, ber i alla fall jag och min sambo om gratis saker.

• Anonym (Svea)
    Anonym (Fattiga familjen) skrev 2012-11-26 11:30:36 följande:
    Jag vill bara påpeka att jag och min sambo är en utav dessa familjer som sitter och ber om gratis saker på dessa sidor och gnäller över vår dåliga ekonomi ( någon gång då och då ), varför? Jo, för gjorde vi inte det så skulle sambon få gå utan vinterskor i år, vår son hade inte kunnat få en ny ( läs begagnad ) overall trots att han behöver en, visst hade han kunnat gå i samma overall i år med, men den är trots allt alldeles för kort i benen när han sitter, men den funkar utmärkt när han går och står, osv, och det är ett litet hål som inte precis krymper i grenen. Därför, kära FL:are, ber i alla fall jag och min sambo om gratis saker.
    Jag hoppas du inte kände dig träffad, för såvida ni inte är ute och festar var och varannan helg, köper kläder till er själva och fikar ute stup i kvarten samtidigt som ni ber om gratissaker så bör du inte känna dig träffad. 
  • Anonym (sant)
    Anonym (Fattiga familjen) skrev 2012-11-26 11:30:36 följande:
    Nu menar inte jag människor som behöver hjälp,utan såna som utnyttjar sidan för egen vinnings skull,jag hjälper fortfarande såna som behöver,man lär sig rätt fort vilka som inte hör hemma där.
Svar på tråden Föräldrar som gnäller om pengar, tigger saker till barnen på skänkforum på Fb för att sedan supa var och varannan helg