• Anonym

Världens svenskaste stad ligger i Finland!?!?!?

Hur är det möjligt att världens svenskaste stad inte ligger i Sverige? Korsnäs heter den och ligger i västra Finland. Pinsamt.

• Svar på tråden Världens svenskaste stad ligger i Finland!?!?!?
  • jjuliss

Finns många många andra väldigt svenska städer i Finland också , jag tex bor i en ;)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-26 01:36:40 följande:
    Hur menar du?

Jag menar att vi tar så många invandrare att även Finland är numera svenskare..
  • Jessi08

Ha ha!!!:)sen kan man undra om det är bra el dåligt ;)

• icy
    Anonym skrev 2012-11-26 01:41:33 följande:

Jag menar att vi tar så många invandrare att även Finland är numera svenskare..
    Ha, och där kom det ut! 
  • isabell99

Vad menar du med "svenskaste"?

• Grande Rock
    isabell99 skrev 2012-11-26 02:49:36 följande:
    Vad menar du med "svenskaste"?
    störst andel svensktalande invånare,
  • RoadRunner

Jag ser inte det konstiga, Finland är ju tvåspråkigt. Alltså finns här städer med finska som majoritetsspråk, blandade städer och övervägande svensktalande städer.

I have two sides of my brain, on my left there is nothing right and on the right there is nothing left
  • Anonym (suck)

Det är en reklamslogan för den staden, inte en bevisad sanning. 

Jag kan starta en tråd och skriva att den är familjelivs bästa tråd, bättre än alla andra! Det betyder inte att det är sant. 

• Anonym
    Anonym (suck) skrev 2012-11-26 11:11:49 följande:
    Det är en reklamslogan för den staden, inte en bevisad sanning. 

Jag kan starta en tråd och skriva att den är familjelivs bästa tråd, bättre än alla andra! Det betyder inte att det är sant. 

Hur menar du? I staden är 98.5% av invånaren svenskspråkiga, ingen andra stad i världen har mer.
  • Anonym (suck)
    Anonym skrev 2012-11-26 12:24:15 följande:

Hur menar du? I staden är 98.5% av invånaren svenskspråkiga, ingen andra stad i världen har mer.
    Ts skriver att Korsnäs är världens svenskaste stad, inte den stad i världen med högst andel svenskspråkiga. 

I vilket fall har jag inte sett någon stöd för varken ts eller din teori.  
Svar på tråden Världens svenskaste stad ligger i Finland!?!?!?