Hallå!!!
Jag har själv försökt STENHÅRT att gå ner i vilt sen min andra son föddes för ett år sedan. Första halvåret körde ja bra mat och massor av träning i form av pw och simning. INGENTING hände!!! Jag var helt knäckt och bara grät, hela mitt liv kretsade runt att försöka gå ner i vikt men det funkade inte. Tog kontakt med en dietist och jag fick berätta hur jag levde, åt, tränade mm. Efter en stund tittade hon på mig och sa.
-du har fått i dig bra mängd/volym med mat men tyvärr alldeles för lite innehåll. Du har haft din kropp på svält därför håller kroppen i allt utan att låta dig gå ner. Gissa om detta va ett slag i magen!!! Som jag kämpat, undvikit ALLT, tränad mm.
Vi la upp en plan där hur ja skulle äta och träna. Höll på hela sommaren och var lika duktig. 3 månader var ha tillbaka på återbesök. Och vad visar vågen?!??
PLUS 1KG!!!
Tro mig detta var inget kul!!! Hon kunde själv inte förstå varför så det gjordes massa prover för att utesluta bla struma mm.
Proverna visade ingenting och då bestämde hon sig för att sätta mig på VLCD, för att få en lossning i kroppen.
Det har nu gått åtta veckor och jag har tappat nästa 10kg. Körde rent i nästan fyra men jag kände mig yr och orkeslös så i samråd med dietisten så la ja till middag. Enligt henne kan man köra ren kur upp till ett år. Att det står 3 v på paketen är ju för att företagen ska ha ryggen fri. Sen vet dom ju inte om du behöver gå ner 3 kg eller 30 kg. Och självklart tar det längre tid att gå ner för den som måste ner 30 kg.
Själv ska ja hålla på såhär ett tag till. Skulle vilja ner 10 kg..
Jag håller tummarna för er alla och hoppas vi kan stötta varandra!!!!!!
Nu blev detta rätt långt såg jag...