• Katja76

Hur länge har ni kort VLCD?

Idag kör jag igång med VLCD i 3 veckor har jag tänkt, behöver gå ner 30 kg. Funderar på om jag kan köra längre? Itrim och extra vaganza kör ju upp till 12 veckor utan läkarkoll. någon med erfarenhet av detta?

Fler som ska gå ner i vikt, kanske vi kan följas åt och peppa varandraGlad 

• Svar på tråden Hur länge har ni kort VLCD?
  • MiaIa 90

Hej jag kör också igång i dag:).
    Jag ska gå ner 18kg innan jag ska göra en Gastric bypass operation i januari.
    SÅ ja jag måste klara detta.
    Jag körde för två veckor sedan då gick de rätt bra men blev dålig i magen så fick sluta och kolla upp de i mellan.
    Men nu kör jag på igen. 
    Jag kör med blandade drycket naturdiet i olika smaker modifast chockladpudding kan säga att den kan du testa om du har socker sug jätte god:).
    Mvh Mia

• Conzpira

Hallå!!!

Jag har själv försökt STENHÅRT att gå ner i vilt sen min andra son föddes för ett år sedan. Första halvåret körde ja bra mat och massor av träning i form av pw och simning. INGENTING hände!!! Jag var helt knäckt och bara grät, hela mitt liv kretsade runt att försöka gå ner i vikt men det funkade inte. Tog kontakt med en dietist och jag fick berätta hur jag levde, åt, tränade mm. Efter en stund tittade hon på mig och sa.
    -du har fått i dig bra mängd/volym med mat men tyvärr alldeles för lite innehåll. Du har haft din kropp på svält därför håller kroppen i allt utan att låta dig gå ner. Gissa om detta va ett slag i magen!!! Som jag kämpat, undvikit ALLT, tränad mm.

Vi la upp en plan där hur ja skulle äta och träna. Höll på hela sommaren och var lika duktig. 3 månader var ha tillbaka på återbesök. Och vad visar vågen?!??
    PLUS 1KG!!!
    Tro mig detta var inget kul!!! Hon kunde själv inte förstå varför så det gjordes massa prover för att utesluta bla struma mm.
    Proverna visade ingenting och då bestämde hon sig för att sätta mig på VLCD, för att få en lossning i kroppen.

Det har nu gått åtta veckor och jag har tappat nästa 10kg. Körde rent i nästan fyra men jag kände mig yr och orkeslös så i samråd med dietisten så la ja till middag. Enligt henne kan man köra ren kur upp till ett år. Att det står 3 v på paketen är ju för att företagen ska ha ryggen fri. Sen vet dom ju inte om du behöver gå ner 3 kg eller 30 kg. Och självklart tar det längre tid att gå ner för den som måste ner 30 kg.

Själv ska ja hålla på såhär ett tag till. Skulle vilja ner 10 kg..

Jag håller tummarna för er alla och hoppas vi kan stötta varandra!!!!!!

Nu blev detta rätt långt såg jag...

• Katja76

Tack snälla ni för svarenSkrattande Då kan jag köra på här så länge det känns bra. Jag har köpt Allevo och dom var helt ok.

Deras potatis och purjolökssoppa är god, gott med varmt så här på vintern. Har lite svårt att få ner dom kalla, är inte överförtjust i smaken. Ska prova modifast också, chokladpudding låter gottGlad

Känner att jag måste bryta mitt ätbeetende, tänkte att det kanske är bra att göra så här så behöver man inte bekymra sig vad man ska äta. 
    Skulle vara roligt om vi kan stötta varandra och ge lite tips o så. Ska vi göra en ny tråd eller kör vi här?

• Conzpira

Katja76: när ja äter middag brukar det bli 1-2 shake och 1-2 bars, beror på hur dagen ser ut. Det viktigaste för mig enligt dietisten är att få in matrutinerna.

Alltså
    frukost,
    mellis,
    lunch,
    mellis,
    middag,
    mellis..

Men jag har varit dålig på det och dagarna har nog sett ut mer såhär

Frukost Shake
    Lunch bar eller shake
    Mellis bar
    Middag låg kalori måltid med Tallriksmodellen tänk
    Mellis bar eller grönsaker morotsstavar

Och sen försöker ja få i mig ca 2 liter vätska.

• Loppastina

Hej! Är det någon kvar i den här tråden?
    Hänger gärna på om jag får! :)

Jag har ätit nutrilett nu i snart tre veckor och har hittills tappat 4,6 kg. Har hoppats att det skulle gå fortare men men.. Bara det går neråt så är det ju bra. Jag har ca 20 kg till att gå ner innan jag är nöjd, så får nig hålla på ett tag. Tänkte att jag skulle ta en paus mellan jul och nyår och sedan sätta i gång igen.
    Vet ni om det är nån skillnad på pulvren i kalorier och sånt? Om man kan ta från alla olika märken eller om man ska hålla sig till ett?
    Hoppas det går bra för er!

• liljor

Hej!
    Jag hakar gärna på här!

Jag började idag med nutriletts VLCD och ska precis ta min andra shake. 
    Sommaren 2010 vägde jag 78 kg, sommaren 2012 vägde jag 61 och nu PANG väger jag 70.6! Inte roligt alls att pendla så här...
    Vill kickstarta mig själv nu och hoppas på att gå ner ca 4 till jul!

Får jag vara med? :)       

• Loppastina

Liljor: hej! Vi kan ju peppa varandra om det inte är nån annan kvar :) . Jag har ätit shakes i två veckor bara och sedan bytt några skakes mot bars ist. Behövde lite andra smaker. Min familj äter alltid middag tillsammans på kvällen och då har jag kokat lite lök och sallad till mig själv.
    Hoppas det har gått bra idag!

• Conzpira

Jag är kvar!! Är på vecka tio... Men är i en svacka just nu känns de som. December kom och motivationen försvann.. Men de är bara på igen... Har ju tio kg kvar att gå ner..

• liljor

Hej igen! :)

Kul att vi är några här då! Jag är riktigt ny på det här med pulverdiet och som jag skrev, detta är bara min första dag.
    Idag har jag ätit: 3 nutriletta choklad shake, 1 nutriletta forest fruit shake och 1 nutriletta vanilj shake. Har druckit två koppar kaffe (ville ha något varmt) och ca 2-2,5 liter vatten. Tror jag kommer bli galen om jag inte får tugga, så jag funderar på att köpa sockerfria tuggumin... Det borde väl vara okej?
    Har appen ShapeUp och den visar att jag fått i mig 569 kcal idag, vilket känns helt galet (på ett bra sätt)! :P 

Loppanstina: Är det inte jobbigt att ha maten "mitt framför ögonen"? :P

Conzpira: Du fixar det här!! Du är grymt duktig som har klarat 10 veckor och 10kg - du kommer klara fler! :)

Måste bara fråga... Tränar ni något? Jag har inte alls haft möjligheten att röra på mig idag då det är tentaplugg som gäller just nu (dessutom är det inte roligt att gå ut och gå/jogga i snöstormen) men ska imorgon försöka göra lite situps och dylikt.

God natt på er!  

• Loppastina

God morgon!
    Liljor: Jo det är skitsvårt att inte äta när maten står där, men jag har försökt laga mat som jag inte tycker om så att jag inte ska bli sugen. Men just nu drömmer jag om mackor med kaviar på... Det är min svaga punkt!

Conzpira: heja dig! Bra gjort att orka så länge! Tar du bara shakes eller äter du bars oxå?

Den här veckan har jag inte gått ner ett gram, väger mig på söndagar iofs, men känns lite tungt just nu..

• Loppastina

Funderade på shapeup appen., har skaffat den men är det så att jag MÅSTE äta så man kommer upp i dagliga intaget? Känns som att man får äta mång påsar då... Vad tror ni?

• liljor

Hallå igen! :)

Bra tänkt att laga mat du inte är så förtjust i, Loppanstina! Själv är jag otroligt sugen på lasange just nu haha! Känner mig knäpp då detta bara är min andra dag, men men, så är det!! :)

Har hittils idag ätit en choklad shake och en forest fruit shake + 1.5 liter vatten och en kopp kaffe.

Vad det gäller shapeup så behöver du inte äta den kalorimängd som står där. Pulverdiet och shapeup hör egentligen inte ihop, men jag fyller i den för då kan jag även se hur mycket jag förbränner när jag tränar.

Jag kunde inte låta bli att mäta midjan idag (direkt efter att jag vaknat) och den visade 1.5 cm mindre än igår morse! Kan detta ens vara möjligt? Jag springer på toaletten titt som tätt och jag tror jag just nu håller på att göra mig av med all vattensamling jag har i kroppen.
    Tänkte väga mig på måndag igen för att se om det hänt något på vågen. Vågar inte testa innan!

Styrkekramar till er!

• Loppastina

Ja alltså ang midjan.. Jag fick bort 9cm första veckan, dock i samband med många plankor, så vet inte vad som ledde till att det försvann egentligen.. Men jag tror oxå att man kanske var uppblåst om magen även fast man inte trodde det innan. Känns så för mig iaf.
    Idag var jag in på Apoteket och frågade om man kan blanda påsar från olika märken och hon sa att det kan man absolut! Så nu ska jag testa lite olika. Har sett att andra märken har varma soppor tex. Skulle vara gott :)

Hoppas det har gått bra idag!

• liljor

Hej hej!

9 cm?! Det är ju helt galet! Bra jobbat med att göra plankan också :)

Idag har jag fuskat lite och jag känner mig jättedålig eftersom att jag redan fuskat och detta bara är min tredje dag. Ätit 30 gram kalkonkött (jag var tvungen att tugga på något) vilket är ca 34 kcal, så visst det är inte mycket, men jag har ändå fuskat! :P

Drack idag nutrilettas "berry boost smoothie" och JISSES vad god den var! Testa den om ni inte gjort det! :)
    Skönt att höra att man även kan testa andra märken! Skulle vara så lyxigt att äta en varm soppa!

Måste bara fråga om ni har märkt av några "biverkningar" av att köra pulverdiet? Jag tror t.ex. att jag har fått sämre andedräkt! Inte alls kul!

Ha en trevlig helg! :)         

• Loppastina

Äsch! 35 kcal är väl ingenting! Upp igen bara!!
    Ja andedräkten är inte kul.. Men tror det är så för att kroppen hamnat i ketos. Där den förbränner.. Och det är ju bra :)
    Jag har blivit hooked på barsen. I alla olika märken! Det är sååå gott att tugga och jag veet.. Det är mer kcal i en bar än i en soppa men det är såå gott! Bli som godis!
    Jag har testat alevos varma potatis och purjolökssoppa nu. Den var ok. Ganska mjölig men med lite kryddor funkade det.

Berry boost smoothie ska jag komma ihåg när jag handlar nästa gång! :)
    Trevlig kväll!

Svar på tråden Hur länge har ni kort VLCD?