"Jobbig" fyraåring
Min man och jag var på utvecklingssamtal förra veckan. Då kom det fram att våran fyraåring är ganska "jobbig" på förskolan.
Han kan leka jättebra med kompisar men det slutar ofta med att han kastar tex lego, kompisarna hänger på men slutar vid tillsägelse. Sonen fortsätter tills dom blir riktigt arga och han börjar gråta.
Tycker han samlingen är tråkig så hittar han på hyss.
Största problemet var vid maten, när han är färdig så har han svårt att sitta still. Kastar bestick, mat och drar igång dom andra så att ingen får matro.
Det verkade som pedagogerna inte riktigt visste hur dom skulle göra, för dom frågade oss om råd.
För sex månader sen blev han storebror, vet inte om det har något med saken att göra. Han gillar verkligen sin lillebror. Det har hittills inte varit något problem mellan dom.
Han har svårt att lyssna på oss om man säger nej, ofta har det slutat med att vi föräldrar har hotat med något. Men det är något som vi inte vill fortsätta med!
Jag har skrivit till dig förut och få bra tips. Jag funderar också på vart man kan vända sig för att få hjälp, eller om du har tips på böcker.
Tack på förhand!