• Anonym

Ni som har barn i VÄSTERÅS - titta hit!

Jag är nyinflyttad till Västerås med min lilla tjej som är 1 år. Jag ska ställa henne i dagiskö men har ingen aning om vilka dagis som är bra.

Var har ni haft era barn på dagis? Och har ni varit nöjda? Hur ser barngrupperna ut i V-ås?

All hjälp och tips mottages tacksamt.

• Svar på tråden Ni som har barn i VÄSTERÅS - titta hit!
  • Leah1

Västerås är ju ganska stort så beror ju på vart du bor.

• Anonym
    Leah1 skrev 2012-11-26 10:16:59 följande:
    Västerås är ju ganska stort så beror ju på vart du bor.
    Förlåt, vi bor i city
  • Leah1

Har ni bil? Kolla lite på dom privata alternativen, kanske. En förskola (kommunal tror jag) som ligger på djäkneberget har jag hört bra om.
    Annars ring runt till dom som ligger i närheten och be om att få komma o titta.

• Anonym (hm)

ta INTE källan eller dagiset i vasaparken!! båda ligger ju i city....

källan är det KAOS på och i vasaparken så var det skriverier i tidningarna om i somras......

• Anonym
    Anonym (hm) skrev 2012-11-26 15:05:59 följande:
    ta INTE källan eller dagiset i vasaparken!! båda ligger ju i city....

källan är det KAOS på och i vasaparken så var det skriverier i tidningarna om i somras......

Tack för tipset.

• Dizzylizzy

Det finns ett utedagis på rocklunda men jag minns inte vad det heter.
    Jag sökte jobb där för några år sen och det verkade helt underbart!

• Gasellen2

Vår son går på Montessoriförskolan Solgården ( föräldrakooperativ) på Vallby. Inte det bästa bostadsområdet men många av familjerna som har sina barn där bor över hela staden och även strax utanför t.ex. i Irsta och Gäddeholm men älskar montessori och kör gärna sina barn dit. Beror lite på vad ni söker.

• Anonym

Jag har nu kollat runt lite och bestämt mig för Emaus och Nordanby fsk i första hand på blanketten och fsk Boken i andra hand. Någon som har erfarenheter av de förskolorna?

• Gasellen2

Hej!

Har vänner med barn på Nordanby. De är inte så jätte nöjda, men de är inte heller tillräckligt missnöjda för att byta. Däremot har jag hört många som har bor på Gideonsberg/Nordanby som har bytt till Hagatrollet och är mycket nöjda där. De andra två har jag inte koll på. Lycka till!

• Anonym

Det finns en privat förskola vid kristiansborgsallen, har fler vänner som haft barn där, ALLA har varit jättenöjda.

• Mellanmjölkens land

Boken har jag hört mycket positivt om men eftersom det är en uteförskola tvekade vi att söka dit direkt när dottern började i höstas. Funderar däremot på att byta till i höst när hon är lite större.

Nu går hon på Sundinska Vreten och vi är nöjda. Vad jag hört är däremot storbarnsavdelningarna sämre än småbarnsavdelningen, därav att vi funderar på att byta.

• Anonym (Belle)

Jag tipsar om pomperipossa på råby! Va lite skeptisk först eftersom den ligger på råby, men nöjdare kan man inte vara! Super snäll och trevlig personal. Det är de privata företaget pysslingen som har de! Dom har även en annan förskola här i Västerås och även en skola årskurs 1-9 ! Du kan ju alltid gå in på deras sida och läsa om verksamheten!

Svar på tråden Ni som har barn i VÄSTERÅS - titta hit!