• Anonym

Vill verkligen inte jobba!!

Nog allt för att många tänker och tycker att de inte orkar jobba. Men jag VILL verkligen INTE jobba! Jag trivs inte alls på mitt jobb och det känns inte som att jag kan mina sysslor

Jag har jobbat där sen i somras, som vikarie (men jobbar flera dagar i veckan) och jag BORDE ju kunna mina sysslor nu, men det gör jag inte.. Förstår grunden, men får nästan alltid be ordinarie om hjälp med vissa saker :-/ Sen trivs jag inte heller.. Det här är inte alls vad jag vill göra. Jag ska börja plugga, men det blir ju till hösten. Så måste stå ut tills dess.. Hur ska jag klara av att stå ut när jag nästan blir gråtfärdig av att gå dit?! Börjar jobba kl 15 idag, till 20 ikväll. Så HELA dagen innan går åt till att sitta i soffan och ha ångest. Jag VILL INTE! Och jag kan ju inte bara sluta, för jag behöver ju pengarna. Söker aktivt andra jobb, men får ingen napp. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag vill bara inte gå dit, jag vill inte jobba där.. 

• Svar på tråden Vill verkligen inte jobba!!
  • Idiokrati

Säg upp dig - hur svårt kan det vara?

• Anonym
    Idiokrati skrev 2012-11-26 13:49:51 följande:
    Säg upp dig - hur svårt kan det vara?
    Väldigt svårt, eftersom jag behöver inkomsten?
  • Marnet

Men då har du ju inte så mycket att välja på än att göra som du gör nu...

• LeaveMeAlone

Hur pass aktivt söker du andra jobb? Kanske måste du lägga ännu mera tid på det? Om du jagade jobb som en tok kanske du knappt skulle ha tid att tänka på och få ångest över jobbet du har!? Bara en tanke..

• Vinterankan

Du kanske har för höga krav på dig själv. Jag har ett arbete där jag först har gått på universitetet i en himla massa år, sedan ett halvårs internutbildning. Nu har jag jobbat i sådär en sex år och lär ofta upp nyanställda och jag frågar andra om hjälp nästan varje dag. Och personer som har jobbat där i 15 år frågar mig om hjälp. Så länge de du jobbar med märker attdu gör ditt bästa och inte är rädd för att försöka och vill lära dig det du inte kan så har de säkert ingenting emot attdu frågar.

• LeaveMeAlone
    Vinterankan skrev 2012-11-26 14:04:46 följande:
    Du kanske har för höga krav på dig själv. Jag har ett arbete där jag först har gått på universitetet i en himla massa år, sedan ett halvårs internutbildning. Nu har jag jobbat i sådär en sex år och lär ofta upp nyanställda och jag frågar andra om hjälp nästan varje dag. Och personer som har jobbat där i 15 år frågar mig om hjälp. Så länge de du jobbar med märker attdu gör ditt bästa och inte är rädd för att försöka och vill lära dig det du inte kan så har de säkert ingenting emot attdu frågar.
    Tänkte lite samma sak. Framförallt när jag var yngre hade jag svårt att trivas på jobb för att jag var så osäker på min förmåga. Man måste ge det lite tid och inte vara rädd för att fråga och lära sig.
  • Idiokrati
    Anonym skrev 2012-11-26 13:51:15 följande:
    Väldigt svårt, eftersom jag behöver inkomsten?

Aha - du vill ha inkomst men inte jobba för den? Då är det knepigare. Kanske satsa på att bli lyxhustru? Är du snygg? 
  • Rådjur

På vilket sätt söker du nya jobb?
    Tänker att om det sätt du gör det på nu inte funkar, så testa ett annat sätt!

Jag själv gjorde på ett visst sätt för några veckor sen, utan att få napp, och då blev jag trött på skiten och bytte till en lite överdriven taktik. Jag blev då kallad på intervju :P

• Anonym (född68)
    Idiokrati skrev 2012-11-26 14:25:58 följande:

Aha - du vill ha inkomst men inte jobba för den? Då är det knepigare. Kanske satsa på att bli lyxhustru? Är du snygg? 

Hehe.-.Är du snygg:)   Tack för ett gott skratt såhär i ottanSkrattande
  • Rådjur
    Sarakechi skrev 2012-11-27 04:32:58 följande:
    Rådjur: vad gjorde du?

Jag specialskrev ett personligt brev till företaget i fråga (att skriva efter mall till varje företag verkar ej lika seriöst, tycker jag!) och skaffade mig en "DET ÄR MIG NI SKA HA"-attityd Tungan ute Innan dess så var jag typ rädd att skylta med mina goda egenskaper och var överdrivet ödmjuk - vilket inte gav mig vidare resultat alls. 
    Jag tänker att om en typ av personligt brev inte ger resultat - så får man ju testa att omformulera sig.  

Min nästa taktik - som jag hade rekommenderat annars - är att RINGA och GÅ till företagen i fråga. Säga att man väldigt gärna vill komma och lämna över CV + personligt brev, personligen, och fråga om det går bra!

Jag hann dock inte testa detta eftersom jag fick jobb IDAG Glad på företaget jag skrivit ovannämnda brev till!
    Notera att jag endast har gymnasiekompetens och aldrig haft fast anställning förut - så det var definitivt mitt personliga brev och mina genomtänkta (hade läst på skitmycket om företaget och vad de söker) svar på intervjun som gav mig jobbet!      

Svar på tråden Vill verkligen inte jobba!!