• Längtanefterlilladig

Pergotime första gången start dec 2012

Hej! De andra trådarna som handlar om pergotime är så otroligt långa. För att jag ska kunna sätta mig in i allas situationer skulle det ta en hel dag att läsa igenom allt. Därför startar jag en egen tråd. Här kan vi utbyta tankar & erfarenheter med varandra. Lite kort om mig själv; Jag & min man har inga barn. Försökt få barn i 2.5 år. Varit gravid två gånger januari 2012, mars 2012. Slutade både i MF. Gjort 1 inseminering. Opererades oktober 2012 och fick bekräftat att jag har lindrig endometrios. Har haft regelbunden mens & ägglossning men november hade jag ingen ägglossning konstigt nog. Ska börja med pergotime 1 tablett/dag i 5 dagar. Börjar på femte dagen efter menedens första dag. Efter det kontrolleras jag av min läkare & sen ska jag ta en ägglossningsspruta & sedan insemination. Uppsatt på kö till IVF. Någon som är i samma sits eller ska börja sin första dos pergotime nu i december? Ha det alltihop!!

• Svar på tråden Pergotime första gången start dec 2012
  • MsHera

Favoritar och återkommer imorgon. Skall ta min första dos/omgång nu i Dec också. Har massa tankar och frågor. När har du Bim? Jag har ca 14 dec, jag hoppas de har öppet för UL i mellandagarna:)

• Hanna00

Jag tar min första pergo på lördag, 1 december ;) spännande, blandade känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan. Tänk om...? Tänk om inte...? Ja ni... Hoppas det går vägen för oss alla!

Har även hört att äl kan komma senare när man äter pergo så får se hur det blir...

• Längtanefterlilladig
    anna060813 skrev 2012-11-26 21:47:32 följande:
    Favoritar och återkommer imorgon. Skall ta min första dos/omgång nu i Dec också. Har massa tankar och frågor. När har du Bim? Jag har ca 14 dec, jag hoppas de har öppet för UL i mellandagarna:)

Hej! Va roligt att du ville vara med i denna tråden! Jag har BIM nu runt 29/30 november. Sen ska jag sätta igång med pergotime fem dagar efter mensen börjat. Så vår inseminering borde bli runt 13/14 december. Så jag kommer inte veta fören till nyår om det lyckats eller ej. Känns som en EVIGHET dit. Tycker det är skit dåligt att kliniken inte har öppet på helger. Inte nog med att man måste tajma in ägglossning & sex nu måste man tajma in läkaren också :-/ Lycka till!! Återkom gärna
  • Längtanefterlilladig
    Hanna00 skrev 2012-11-28 05:58:33 följande:
    Jag tar min första pergo på lördag, 1 december ;) spännande, blandade känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan. Tänk om...? Tänk om inte...? Ja ni... Hoppas det går vägen för oss alla! Har även hört att äl kan komma senare när man äter pergo så får se hur det blir...

Hej! Välkommen till denna tråden!Roligt att vi kan följas åt. Klart det är mycket blandade känslor. Min läkare var helt lyrisk över de här tabletterna. Kan inte för min värld förstå varför jag inte fått ta dem innan under två år!? Ägglossning ska väl komma runt 5-8 dagar efter avslutad kur eller? Stort lycka till för dig & hör v dig hur det går!
  • Hanna00

Har hört att man kan få äl senare av pergo också, men det vet man ju inte förrän man provat :) ska på vul dag 11, nästa fredag så får vi se vad det visar!

• Laaa

Hej hej!
    Hoppar in här jag också, har precis börjat min andra pergokur.
    Denna gången blev det dubbelkur, så nu håller vi tummarna! =)
    Har alla ni fått tid för VUL? min gyn har inte bett mig komma in, han sa att jag skulle skulle höra av mig om jag ville det.. Hmm =/

• Hanna00

Laaa: det är väldigt olika om jag förstått rätt. Men jag skulle verkligen gå om han har gett dig alternativet. Tror det är skönt så man kan se vad som är på g!

• Längtanefterlilladig
    Hanna00 skrev 2012-11-29 19:53:57 följande:
    Har hört att man kan få äl senare av pergo också, men det vet man ju inte förrän man provat :) ska på vul dag 11, nästa fredag så får vi se vad det visar!

Min läkare sa till mig att jag skulle äta tabletterna 5 dagar & sedan skulle jag ägglossningssprutan. Då tycker jag det är märkligt att jag inte får komma in på ett VUL för att se OM jag fått ägglossning. Läkaren antar bara då!? Och chansar. Nej, jag får ringa honom på måndag!
  • Hanna00

Vul kan inte se om du haft äl utan bara hur stora äggen är och ungefär när de kommer släppa. Ska man se om man haft äl får man ta blodprov. Om jag fattat rätt :)

• MsHera
    Hanna00 skrev 2012-11-28 05:58:33 följande:
    Jag tar min första pergo på lördag, 1 december ;) spännande, blandade känslor som pendlar mellan hopp och förtvivlan. Tänk om...? Tänk om inte...? Ja ni... Hoppas det går vägen för oss alla!

Har även hört att äl kan komma senare när man äter pergo så får se hur det blir...

Håller nu tummarna! Spännande! Längtar tills det är min tur. Hade äl igår men mannen min jobbar borta denna helgen och veckan så vi vet att det inte blev något nu.
Svar på tråden Pergotime första gången start dec 2012