• Längtanefterlilladig

Pergotime första gången start dec 2012

Hej! De andra trådarna som handlar om pergotime är så otroligt långa. För att jag ska kunna sätta mig in i allas situationer skulle det ta en hel dag att läsa igenom allt. Därför startar jag en egen tråd. Här kan vi utbyta tankar & erfarenheter med varandra. Lite kort om mig själv; Jag & min man har inga barn. Försökt få barn i 2.5 år. Varit gravid två gånger januari 2012, mars 2012. Slutade både i MF. Gjort 1 inseminering. Opererades oktober 2012 och fick bekräftat att jag har lindrig endometrios. Har haft regelbunden mens & ägglossning men november hade jag ingen ägglossning konstigt nog. Ska börja med pergotime 1 tablett/dag i 5 dagar. Börjar på femte dagen efter menedens första dag. Efter det kontrolleras jag av min läkare & sen ska jag ta en ägglossningsspruta & sedan insemination. Uppsatt på kö till IVF. Någon som är i samma sits eller ska börja sin första dos pergotime nu i december? Ha det alltihop!!

• Svar på tråden Pergotime första gången start dec 2012
  • MsHera

Min Dr har inte sagt något om sprutan. Tar alla den?  Bara att jag skall göra UL för att dubbel kolla att inte flertal ägg är redo. Är helt ok med tvillingar men inte fler ;)  

• Längtanefterlilladig
    Hanna00 skrev 2012-12-01 09:04:17 följande:
    Vul kan inte se om du haft äl utan bara hur stora äggen är och ungefär när de kommer släppa. Ska man se om man haft äl får man ta blodprov. Om jag fattat rätt :)

Eftersom jag & min man ska göra en insemination så vore det bra om läkaren kollar med VUL dagen innan så han vet äggen är tillräckligt stora för att sedan kunna ta ägglossningssprutan. Annars kanske man bara chansar & tar sprutan och då kanske man inte har mogna ägg så det inte händer något. Jag har fått ta ägglossningsspruta 6 ggr nu. Har hjälpt engång men det slutade i MF.
  • Hanna00

Anna: tack!!! Nej alla tar inte sprutan. De flesta tar bara pergotime, iaf vad jag har läst :) hehe jag vet inte hur jag ska förhålla mig om det är fler ägg. Har läst om många som får sexförbud men som kör på ändå och ändå blir det bara ett ägg som blir befruktat. Så jag kommer nog köra på haha :) hellre trillingar än inga alls ;)

• MsHera
    Hanna00 skrev 2012-12-02 07:42:36 följande:
    Anna: tack!!! Nej alla tar inte sprutan. De flesta tar bara pergotime, iaf vad jag har läst :) hehe jag vet inte hur jag ska förhålla mig om det är fler ägg. Har läst om många som får sexförbud men som kör på ändå och ändå blir det bara ett ägg som blir befruktat. Så jag kommer nog köra på haha :) hellre trillingar än inga alls ;)

Du har rätt.. hellre trillingar än inga alls :) Gissar att vi chansar och kör på i alla fall. Har försökt av och till ett tag nu och börjar bli otålig! 
  • MsHera

Googlade runt på vagnar, bäbis grejer och kläder igår kväll. Det skulle jag inte ha gjort! Blir så ledsen och längtar ihjäl mig! Vissa dagar är så bra och andra så deppiga. Gissar att det inte bara är jag som åker "berg och dal bana"....
    Nu får det bli det fokus på jul och i mellandagarna gör vi bäbis :) Sedan blir det mitt livs längsta väntan fram tills BIM i januari :)  

• Pastell

Hej tjejer! Hoppar gärna in i en ny sådan här pergo-tråd då jag ska börja med pergo på tisdag är så förväntansfull och lite orolig. Är rädd för massa biverkningar eller att jag inte ska få nån äl alls. Samtidigt hoppas jag så mycket att det ska ta sig nu.

Vi är inne på försök 14 nu och har precis gjort utredning som visar på att jag har pco och förmodligen inte ägglossning varje månad. Annars såg allt bra ut.
    Vi har varit gravida en gång för 4 år sedan men gjorde abort av olika anledningar.

Håller alla mina tummar för oss alla i tråden {#emotions_dlg.flower}

• Hanna00

Anna; usch, jag har lyckats hålla mig borta från att googla sånt som tur är :( vissa dagar är det tungt! Tur det kommer bra dagar också!

Pastell; hej! Vad kul med en till här :) spännande, jag började med pergo igår och än så länge (peppar peppar) inga biverkningar. Hoppas du klarar dig!! Jag har också pco... Enligt min läkare är det "bästa sättet" att inte kunna bli gravid på för de allra flesta lyckas såsmåningom. För vissa går det fort och för andra längre. Hoppas det går fort för oss båda!! :) och alla andra med såklart!

• MsHera

Hej Pastell!

Jag hoppas ni alla har haft en mysig första advent! Hade planer på att jag och mina killa 4 och 6 skulle baka pepperkakor och lussekatter idag... men istället blev det en sport och spel-dag. Hoppas! Får vara pyssliga nästa helg istället :)

• Pastell

Hanna00: Vad skönt att du ännu inte fått några biverkningar. Hoppas det håller i sig så Glad Ja får hoppas det ,är trött på väntan nu Flört

Anna: Hej hej! Glad Har varit en bra advent här.

• Pastell

Hej tjejer!

Hur går det för er andra?

Idag tog jag första tabletten,spännande och nervöst inför biverkningar

Svar på tråden Pergotime första gången start dec 2012