• Emki

Dela pergotime tablett.Ta den andra halvan nu? Snabbt svar tack!!!

Jag ska åka på apoteket nu snart. Men jag undrar en sak ang pergo. Förra månaden så åt jag 2½ tab av pergotime.
    Ska äta det denna cykel med.

Jag har kvar halvorna från tabletterna jag delade. Kan jag äta dem denna cykel, eller är dem förstörda?
    Behöver svar snabbt då jag ska på apoteket snart och hämta ut. Men jag behöver ju bara 2 kartonger om jag kan ändvända halvorna jag har kvar!

• Svar på tråden Dela pergotime tablett.Ta den andra halvan nu? Snabbt svar tack!!!
  • kela81

Det borde ju inte vara något problem om datumet är ok och du har förvarat dem ordentligt. (mörkt och så lufttät du kunnat) jag åt också halvor när vi försökte med dottern 09 och har för mig att jag tog de "gamla"tabletterna också

***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
  • Emki

Okej tack! ja det borde ju inte vara nå problem, men man blir så orolig! Man delar ju typ alvedon och äter andra halvan senare! :)

• kela81

Ja, jag vet hur det är, det där med oron. Men testa tycker jag och lycka till! Hoppas att det tar sig för dig denna gången! själv väntar jag mitt andra pergo barn nu

• Emki

Jag testar, då behöver jag bara köpa två askar!!

Åhh vad mysigt, vad avundsjuk jag blir. Tog det många omgångar pergotime innan ni lyckades?

• Emki

Okej, då har det ju gått hyfsat fort för dig. Jag har ätit pergotime i ca 3 år till och från, men är på tredje kuren efter ca
    10 månaders uppehåll.
    Vi har försökt i över fyra år.

Hoppas hoppas att det funkar nu. Har tagit ovitrelle dem två senaste kurerna och ska göra det även denna gång!

• kela81

Jo,.jag har haft tur och det har gått snabbt när vi väll sökte hjälp. Innan dottern försökte vi i två år, men när steget var taget så gick det ju bra. Och denna gången är det verkligen din tur tycker jag !

Svar på tråden Dela pergotime tablett.Ta den andra halvan nu? Snabbt svar tack!!!