• Elisie

Spermaprov!? utredning igen?

Jag har tidigare gjort en utredning ang barnlöshet och de kom då fram till att jag har lite östrogen.
    Min dåvarande pojkvänn fick lämna sperma prov då.

Nu några år senare har jag en ny kille/sambo och vi håller på med detta nu. Eller ja vi har inte fått iväg någonstarns än, de vill att min sambo ska lämna sperma prov och jag ska lämna nya blodprov och kanske få spola äggledarna igen.
    Jag gjorde allt detta för några år sen. Förstår att de vill ha nya blodprov och att de kanske vill kolla äggledarna men jag hoppas verkligen inte de kommer ta så lång tid till vi är på G på riktigt.

Nu till min fråga - På pappret vi fått står de att sperma provet ska lämnas helst inom 1 timme. Vi har minst 1 timmes körtid hemifrån till sjukhuset. 
    De nämnde på mottagningen att min sambo kunde göra provet på en toalett! eller i Bilen!!
    Min sambo är inte alls på den iden och jag förstår honom.

Min fråga är hur har de sett ut för er med tider osv när ni lämnat sperma prov?

Vi kommer antagligen lyckas lämna in de inom ca 1 timme. Men jag funderar hur alla andra har fått höra?

Förstår ju att kvaliten blir sämre ju längre tid de går.                

• Svar på tråden Spermaprov!? utredning igen?
  • kattmamma

Där vi går säger de också inom en timme. Här har de ett rum på kliniken som min man använt men det är tydligen ingen höjdare. Var ett kalt rum med stol, toalett handfat och en byrå med några gamla porrtidningar. Dessutom var det kö till det. 

• Elisie

Men kära nån!
    "va mysigt" usch..    och kö dessutom. Nu vet jag inte ritkigt hur en karl fungerar sådär och de är väl olika men kan tänka mig att de kanske inte är så lätt och heller inte när man vet att de står folk utanför och köar!

Här sa de - Ja vi har ju inget rum men han kan ju gå på toaletten eller göra de i bilen på parkeringen, vem vill sitta och göra de i fullt dagsljus på en full parkering?

Min sambo kommer antagligen göra de hemma och sen köra ner så fort som de bara går.

• Elisie

Detta hitta jag nyss på nätet...
    http://www.felicitas.fi/sites/database/svenska/Information%20om%20unders%C3%B6kningar%20och%20behandlingar/Sperma-analys.aspx

För analysen ger mannen ett spermaprov i Felicitas-Klinikens provtagningsrum. I vissa fall kan provet också ges hemma. Då ger kliniken med en provtagningsbruk. Provet bör levereras för analys så fort som möjligt, men senast inom två timmar. Under resan bör provet skyddas väl från kyla och värme.

• MiaIa 90

Hej när min sambo gjorde sitt test för våran utredning fick vi hem en burk och fick bestämma oss om han vill göra de hemma och ha burken i armhålan under buss turen på 1timme till sjukhuset eller om han ville göra de där på plats.
    Han ville göra de på plats och de fanns ingen stans vi kunde vara förutom personalens omklänings rum så där fick vi gå in och sambon in på deras toalett.
    Så om han vill göra testet hemma och har en burk till de så kan han ju ha den i armhålan tills ni åker in lättare om ni har bil med.

• Elisie

Ja de har du rätt i!

Är väl de som är planen nu att han gör provet hemma och sen har de in till kroppen medans han kör dit.

Försöker att inte stressa upp och och fundera så mycket men de är svårt :(    

• MiaIa 90
    Elisie skrev 2012-11-26 19:19:52 följande:
    Ja de har du rätt i!

Är väl de som är planen nu att han gör provet hemma och sen har de in till kroppen medans han kör dit.

Försöker att inte stressa upp och och fundera så mycket men de är svårt :(    
    Låter bra att han gör så för de ska ha kropps kontakt och temratur och när jag kolla upp de sa dom att armhålan var bäst.
    ¨Förstår precis hur de är.
    De är jobbigt att bara gå och vänta med:/. 
  • Elisie

Ja de är de verkligen. och så ska jag lämna blodprov på tredje mens dagen.. men då skull eman helst ha riktigt mens blod och min mens gör lite som den vill och ja.. lite nervös bara för de oxå och de ska jag ju helst inte alls vara.

En annan fråga som kanske någon känner igen...

Ibland får jag som ont i äggstockarna? eller ja däråt sidorna iaf, känns som att nått trycker eller liknande liksom kallt ibland, de gör inte jätte ont men bara lite grann.. va kan de vara?
    Inbillar mig att de inte är äl.
    Ursäkta nu infon, jag har ju flytningar mer elle rmindre jämt sådär som man ska ha. Inget som ser illa ut eller så men så idag så trode jag att oj nu har jag fått mens och sprang till toa för att kolla.. ingen mens men en lite större slemmig vit/genomskinlig gegga/klump.. visst kan de komma lite så ibland annars oxå men inte på de där viset! 
    Detta var så jag riktigt kände det när de kom därför jag tänkte att jag fått mens.
    Igår hade jag lite annorlunda ont mitt i nedredelen av magen och pluti lite i svanken... kanske har med de att göra?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro att de var, aknske inget egentligen men jag funderar för de har inte varit sådär förr..

Någon som vet eller kanske känner igen sig?               

Svar på tråden Spermaprov!? utredning igen?