Jag är expert på presenttips. Låt mig hjälpa dig i jul!
Slagathor skrev 2012-11-27 19:33:00 följande:
Min mamma - hon är glömsk och har ingen självdistans, men hon älskar sitt barnbarn mer än hon älskat någon och hon har svårt att gå i trappor. Hon kan noll om teknik men försöker och misslyckas. Hon har stickat på samma kofta i fem år nu och råkade ge bort sticknålarna för hon glömde att hon stickade. Är med i PRO och utövar sittgympa. Dricker eller röker ej.Min pappa - han har det spartanskt inrett och kastar allt som han verkligen inte behöver. Intresserad av historia och köper illustrerad vetenskap som han sen ger till min man. Gubben har en kastrull och i kylen har han smör, banan och saft. Han spar alltså inget och har en handfull kort kvar på mig. Han är snäll men lite efter. Dricker och röker ej.
Min bästa vän - hon har allt och är kräsen. Hon är gravid och vi har motsatt smak vad gäller allt utom chai latte. Hon är dominant och bestämd men känslig och godhjärtad. Hon gillar robust och mörk inredning.
Var och en max 200:-
Min sambo - Är intresserad av historia. Jag har redan köpt en bok om historia till honom. Parfymer har jag alltid köpt, och kläder har han också. Skor kan inte jag välja för han har nåt fel i foten. Han är full av humor men är inte typen som tycker att dassboken passar in i sitt liv. Pedantisk och träningsgalen. Tar hand om sig själv men har allt i hudvårdsväg mm. Han har.. allt ja.
500:- på honom
Tack på förhand
Jag tror jag förstår angående din pappa. Personer som skyr produkter i största allmänhet är förstås väldigt svåra att ge presenter till. Winterfells tips var bra! Vad tyckte du om det? Jag tipsade tidigare om en prenumeration på Allt om historia, eller liknande? Generellt tror jag på att göra saker tillsammans med närstående, framförallt om de "har allt". Kan du bjuda honom på ett historiskt museum? Tekniska museet i Sthlm? Inkl. lunch/middag. Gör det till en heldag och umgås.
Till din bästa vän kan man förstås inte ge barnkläder för det skulle förmodligen bara bli fel. Ett presentkort på en butik som bra-barnklader.se skulle kanske funka men det är ju lite tråkigt. Samma sak gäller förmodligen för inredningsprylar, är man bestämd med sin smak kan det lätt bli jobbigt om man får en inredningspryl man inte gillar. Man kanske inte gillar den men kan inte slänga den för att man fått den av sin bästa vän, ett dilemma med andra ord. Om du vågar dig på det ändå så är RoyalDesign.se min favorit, MASSOR av snygga prylar.
Humoristisk sambo. Om du bor i Sthlm kan ju en överraskningsmiddag på Norra Brunn vara trevligt. Minnen och roliga upplevelser är alltid bra till någon som har allt. Om han är mycket för hudvård är Gents.se, som jag tipsade om förut, en favorit. Det är lite dyrare men mycket fina saker, det "känns" som han utifrån den beskrivning du ger. För sportartiklar kan du titta på Sportamore.se och Sporttema.se, svårt att säga vad han behöver förstås.