• Persi

Stockholm eller Göteborg?

Frågan är: Vilken stad föredrar du? Resten får ni tolka hur ni vill, t.ex. den stad som är finast, tryggast, flest jobb, vars du har flest släktingar, var du helst bor, Var du helst semestrar osv. Frågan är i allafall: Vilken stad föredrar du, Stockholm eller Göteborg?

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸- Dastan, Delshad, Daria, Shirin, Samira, Shervin-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stockholm eller Göteborg?
  • Butterscotch

Jag valde Stockholm, eftersom jag ju faktiskt valt att bosätta mig här. Men jag gillar Göteborg också, och skulle nog kunna tänka mig att flytta dit någon gång.

• grind

Båda städerna har sin charm. Stockholm för sitt höga tempo och utbud av aktiviteter. Göteborg för sitt lugn och familjära karaktär.

• susannapanna

Jag valde Stockholm för människornas skull (bor visserligen i Sthlm, men är inflyttad på senare år). Gillar annars Göteborg som stad att besöka - för shopping och evenemang - men tycker att Göteborgarnas attityd är lite otrevlig. Förstår inte alls varför de framställs som "Goa Gubbar".

• grind
    susannapanna skrev 2012-11-27 10:13:43 följande:
    Jag valde Stockholm för människornas skull (bor visserligen i Sthlm, men är inflyttad på senare år). Gillar annars Göteborg som stad att besöka - för shopping och evenemang - men tycker att Göteborgarnas attityd är lite otrevlig. Förstår inte alls varför de framställs som "Goa Gubbar".

Jag gissar att du är en vacker kvinna. I Göteborg ska du gå i kläder köpta på second hand och bära politiskt korrekta glasögon. 
  • susannapanna
    grind skrev 2012-11-27 10:16:48 följande:
    Jag gissar att du är en vacker kvinna. I Göteborg ska du gå i kläder köpta på second hand och bära politiskt korrekta glasögon. 
    Jag har inget emot vintage och gillar det marina modet som finns i Gbg. Blåvitrandiga tröjor på sommaren är hett!  Hehe.

De politiskt korrekta glasögonen ser jag, för övrigt, varje dag här i huvudstaden! 
  • Lufsan

Stockholm! Född här och älskar staden! Skulle jag flytta härifrån så skulle det bli ut på landet inte till en annan stor stad. 

En dag i sänder.
  • bustjejen

Eftersom jag bor och är uppväxt i Göteborg så måste jag säga Göteborg.
    Jag tycker dock att Stockholm är en överlägset mycket vackrare stad och att de "äkta" stockholmare jag känner är väldigt trevliga. Är det några som är dryga, så är det de som är inflyttade till Stockholm.
    Men Göteborg är ändå staden jag vill leva och bo i.  

• Vinterankan

Eftersom att de flesta av mina släktingar bor i stockholmsområdet och vi också gör det så blir det stockholm. Har bara varit i Göteborg två gånger och det verkar som en jättefin stad. Vet att min sambo gillar Göteborg och hade det inte varit för att det är långt från alla jag känner och att det är för långt söderut skulle jag absolut kunna bo där baserat på det som jag sett av staden. Tycker stockholm också är för långt söderut, älskar snö och är så avundsjuk på en av mina facebookvänner som bor i kiruna.

• Parcae

Jag gillar båda städerna men får välja Stockholm eftersom det är där vi bor och för att jag har min familj här. Jag skulle kunna tänka mig flytta till Göteborg och maken skulle nog gärna flytta tillbaka dit även om han trivs väldigt bra här. Det är nog fotbollen som lockar tillbaka honom

Svar på tråden Stockholm eller Göteborg?