Hur göra?
Har sedan några jobbiga år nog insett att jag är bi. är sambo med tjej och är orolig för hur hon skulle ta det,vill ej mista henne. Samtidigt så tär det att smyga och kanske vara otrogen,dock ej ännu. Vad göra. Kille 35.
Har sedan några jobbiga år nog insett att jag är bi. är sambo med tjej och är orolig för hur hon skulle ta det,vill ej mista henne. Samtidigt så tär det att smyga och kanske vara otrogen,dock ej ännu. Vad göra. Kille 35.
Varför måste man vara otrogen bara för att man är bisexuell??
Har du valt en kvinna så är det väl henne du ska hålla dig till?
Vill du prova vara med män så ska du väl vara singel först?
Som ovanstående skriver. Varför måste bisexualitet automatiskt innebära otrohet?
Nu vet jag inte hur mycket du och din sambo brukar prata om sex, men ifall det känns som något du inte vill gömma undan borde du tala om din upptäckt för din sambo. Som jag ser det borde en sån information inte vara värre än att till exempel tala om för sin brunhåriga fru att man tänder på blondiner också.
I vårt förhållande har vi använt min bisexualitet (och min frus) till nåt positivt. I våra dirty talks och fantasier kan vi spinna loss ordentligt och tända varandra. Och ibland tittar vi på porr, oftast inte straight. Och ibland har min fru en strapon.
Jag känner verkligen inget behov att vara otrogen, och har nog aldrig gjort det. Vi njuter av vår sexualitet tillsammans...
du bör nog diskutera med din sambo. vart det leder vet man inte, men vad som är riktigt och rätt och moraliskt och tillfredsställande är något som du och din sambo tillsammans avgör.
det kan ju bli så att ni bara konstaterar att det är så här och fortsätter somförr.
eller ni bjuder in en man till i typ trekant, tillfälligt eller återkommande. eller ni blir överens om att du har en relation med en man också eller nåt helt annat. Ingen annan kan veta vad som blir bäst: det är ert eget beslut.
så länge ni visar respekt och vill varandras bästa är alla varianter bra.
var snälla mot varandra.
till de okänsliga som svarat här vill jag säga; det är skillnad på att veta att man är bi och ha levt ut detta och sedan gått in i ett förhållande med nån som vill vara monogam respektive att altid ha levt som hetero och ha ett monogamt förhållande och då komma på att man är bi.
i det senare fallet är det väldigt rimligt att vilja få uppleva det fysiska i att knulla med en av samma kön. det är ju alldeles nytt! att inte få nån gång leva ut detta kan i sig skada den existerande relationen.
det får man då hantera i samråd med sin partner.
Prata med din tjej om det. Inte ska du hålla det inne för dig själv. Hon kanske går med på att du får prova lite även du är tillsammans med henne. Om inte ja då har du chansen att testa dig fram utan henne. Bara för att man har kommit på att man är bi så behöver man inte vara otrogen.