• Anonym (Ont)

Hjälp fort! Smärta av pergotime?

Hej
    Jag ska äta pergotime dag 5-9 denna cykel och är idag på dag 8. Förut idag hade jag så grymt ont långt ned i magen, kändes som håll i livmodern, var riktigt öm och det varade i ca en timme. Jag är ju bara på dag 8, men kan man redan få ägglossningssmärtor? Min mens slutade igår så det är ju alldeles för tidigt med ägglossning. Hur har ni känt av pergo?

Har ätit pergo tidigare men då alltid fått sen ägglossning (runt dag 20) och aldrig känt av den, men har fött barn efter det så det kanske känns annorlunda då...?    

• Svar på tråden Hjälp fort! Smärta av pergotime?
  • Anonym (Ont)

Ingen som känt av smärta i samband med pergo??

• Närvi2Blir3

Jag har också haft det så, det är nog för att det jobbas på i magen skulle jag tro =)
    Gör det jätteont ska du absolut ringa och rådfråga så du inte blir övestimulerad. 

• Anonym (Ont)
    Närvi2Blir3 skrev 2012-11-27 21:24:17 följande:
    Jag har också haft det så, det är nog för att det jobbas på i magen skulle jag tro =)
    Gör det jätteont ska du absolut ringa och rådfråga så du inte blir övestimulerad. 
    Ok, hoppas det är så Är rädd för att jag inte ska svara på pergotime, gjorde inte det sist gång nämligen.
    Hade bara ont i en timme förut, gick bra när jag låg ner men hade svårt för att gå. Nu känner jag ingenting!

Men undrar vad det var som gjorde ont egentligen, äggen lär ju inte ha växt något än, äter ju fortfarande pergo :/    
  • Anonym (Ont)
    Närvi2Blir3 skrev 2012-11-27 21:24:17 följande:

Men hade du så ont redan på dag 8?
  • Närvi2Blir3

Jag har alltid ont och mår dåligt när jag äter pergotime, för att inte tala om efter äl-sprutan!
    Kommer tyvärr inte ihåg när jag börjar ha ont.. 

• Anonym (Ont)

Kul att ni svarar Är det någon som minns om ni haft ont så tidigt som dag 8 i cykeln?
    Har som sagt haft svårt för att svara på pergotime men har rasat några kg i vikt som hjälpte mig när jag blev gravid förra gången - då svarade jag alltså på pergotime.

Blev bara lite fundersam om varför det gör ont redan nu. Min mens började förra tisdagen och slutade igår. Alltså varade den i 7 dagar, är inte det länge? (Hade ätit provera innan, fick mens två dagar efter sista tabletten och en ganska kraftig variant) Hade även idag små bruna flytningar.... Nu har jag aldrig egen mens, men brukar inte ha mens så länge, men jag kanske hade en tjock slemhinna nu?    

• Zaida87

Jag är nu inne på min 7e pergotimekur, har tidgare kurer haft dubbeldos- inget har hänt och jag har inte haft några som helst biverkningar. Men denna gång har jag trippelkur, är idag på cd 10. Hade sista pillerdagen i söndags (dag 3-7 togs kuren). Detta är första gången jag känner av biverkingar! Redan i helgen så började d, börjat svettas märkbart på kvällen och på nätterna, och igår och idag har det också hållit på på dagarna, frusen, svettas, känner mig konstig i kroppen om vartannat. ´

Om biverkningarna är så här jobbiga redan nu ibörjan av kuren, jag vill nog inte veta hur d kommer kännas när ÄL verkligen är på gång då. Hoppas d inte blir ännu värre då. Men antar att d kommer bli d?

• Anonym (Ont)
    Zaida87 skrev 2012-11-28 20:58:30 följande:

Jag är nu inne på min 7e pergotimekur, har tidgare kurer haft dubbeldos- inget har hänt och jag har inte haft några som helst biverkningar. Men denna gång har jag trippelkur, är idag på cd 10. Hade sista pillerdagen i söndags (dag 3-7 togs kuren). Detta är första gången jag känner av biverkingar! Redan i helgen så började d, börjat svettas märkbart på kvällen och på nätterna, och igår och idag har det också hållit på på dagarna, frusen, svettas, känner mig konstig i kroppen om vartannat. ´

Om biverkningarna är så här jobbiga redan nu ibörjan av kuren, jag vill nog inte veta hur d kommer kännas när ÄL verkligen är på gång då. Hoppas d inte blir ännu värre då. Men antar att d kommer bli d?

Hej!
    Ok, då är jag inte ensam iallafall  Jag fryser och har svårt för att sova! Mår också illa till och från. Hoppas det leder till ett +  
  • Anonym (A)

Hej äggen växer ca 1-2 mm/dygn och är ca 20 mm i diameter när de är klara. Så om du räknar bakåt så borde de ha hunnit växa till sig redan nu, om de ska vara klara på dag 14 eller när det nu var som man får ÄL med Pergo.

Jag hade väldigt ont vid själva ÄL med Pergo, kändes som om jag gick och bar på en stor boll i nedre delen av magen typ... Brukade tänka att jag skulle ägglossa en tennisboll.

Svar på tråden Hjälp fort! Smärta av pergotime?