• Tuttiluttan

Vi gravida från RMC Malmö

Detta verkar vara en tråd för mig, så jag joinar er gärna! Om jag får

Här är min story!

Har genomgått 3 ICSI på RMC.

Starta allt i Januari 2012 med korta protokollet (avbröts ngr dagar senare då inga ägg producerades )

Fick sedan vänta tills mars 2012 med att starta igen, då blev det långa protokollet med Gonal -F och ett nedreglerings hormon i sprutformat som jag ej kommer på.

9 ägg plockades ut endast 1 överlevde befruktningen och återfördes.

Detta sluta negativt

Nästa försök blev inte av förrän i december 2012 då min mens aldrig riktigt kom tillbaka efter stimuleringen, fick köra 3 omgångar pergotime innan den kom igen.

Den gången va de samma, långa protokollet med Gonal-F och nässpray.

10 ägg plockades ut och återigen endast 1 som överlevde och återfördes.

Detta börja bra, fick världens bästa julklapp som tyvärr togs ifrån mig nyårsafton - missfall i v7

Efter allt elände hitta vi orken att plocka upp spillrorna för att ge järnet i sista försöket.

3 gången drog igång i februari 2013, denna gång åter igen långa protokollet

Fast med menopur och nässpray

10 ägg plockades ut och en jätte överraskning där 7 ägg överlevde befruktningen!! Lyckan va obeskrivlig!

När de va dags för återföring hade 4 dött, 2 ägg placerades i min skrikandes livmoder och 1 gick till frysen!

Den 9 april fick vi beskedet att jag va gravid! Herregud, jag va gravid!

Den 7 maj va de dags för vul, hjärtat slog i 100, hade piff och puff tagit sig båda?

Endast en av dem hade tagit sig, jag låg på britsen och grät, inte för att ett hade dött utan för där inne tickade ett litet hjärtat! Bebisen såg ut som en grillad kyckling, min lilla kyckling!

Valde att i v14 betala för ett extra Ul, och min lilla kyckling hade ändrat sig till en liten fin bebbe, ett vackert hjärtljud fick vi höra, vilken melodi

Idag är jag i v18 och om 1v ska jag återigen få träffa min bebbe!

Nångång i december anländer antingen piff eller puff!

Sista försöket hade vi läkaren Margaretha, vilken fantastisk kvinna! Under hela behandlingen kände jag ngt för henne som jag inte gjort med andra!

Hon va så förstående, hjälpsam, lugn och harmonisk. När hon sätter in piff och puff ( det va hon som döpte dom )

Så sa hon, om de inte går så ge inte upp vad ni än gör! Det tog 6 försök för mig att få min son!

Där och då insåg jag varför jag kände som jag gjorde, hon visste exakt vad vi gick igenom. Inte bara det fysiska utan rubbet, alla känslor, glädje, sorg, förakt, avundsjuka ja ni vet alla vad jag menar!

Många gånger ville jag ge upp, IVF/ICSI är verkligen något som är sjukt påfrestande. Undertiden va mannen och jag nära på att dela oss.

Här står vi idag, gravida med vår lilla kyckling

Senast för igår sa mannen, har fortfarande inte fattat att snart blir vi 3

Kram till er alla <3

• Tuttiluttan

Kommer man någonsin förstå? Som man har kämpat, mått, klagat, skrattat, gråtit osv osv...

Men nångång ramlar väl polletten ner och man inser att drömmen blivit sann

• Tuttiluttan

Så länge de ökar är det bara positivt! RMC sa till mig att det ökar ca det dubbla varannan dag! Så de va goda nyheter för er

Grattis till de goda nyheterna!

• Tuttiluttan

Du är ju i ett tidigt stadie, jag fick missfall efter vårt andra försök, dom gjorde då VUL för att konstatera så allt va borta. Detta va i v7 ( 6+3 ) dom såg inget alls ( inte ens en fosterblåsa ) och läkaren på kk sa att de är svårt och nästan omöjligt att se något så tidigt. RMC gör ju VUL i v8, tydligen så ser man bäst då eller lättast iaf.

På min första testdag hade jag 42 i hcg, andra testdagen 300 och vid sista kollen 60. ( mellan de 2 sista testdagarna gick de 3 dagar ) så jag är ganska så säker på du inte är påväg o få missfall för då borde du sjunka i en ganska hög fart!

• Tuttiluttan

Jag håller tummarna för dig! Har läst allt du skrivit och jag vet precis hur du känner! Berätta för min man och han hoppas verkligen för er att det fortsätter upp!

Idag är jag gravid igen efter 3: ICSI:n går in i v19 imorgon. Sorgen efter missfallet sitter i än, skulle om de inte skett haft BF i augusti. Men försöker att inte tänka så mycket på de utan gläds åt bebis som anländer i december!

Jag kommer fortsätta följa din resa om du vill dela den! Jag hejar så gott jag kan

• Tuttiluttan
    Hjärtat78 skrev 2013-07-15 12:11:10 följande:
    Tuttiluttan Grattis till piff eller piff och välkommen!! Jag hade Margareta mest och var den som vi gillade bäst. Hon förstod oss och efter 3 ivf så sa hon ta en paus och sen kör vi Fet till hösten. Dagen efter bestämde vi oss för att gifta oss hemligt när vi skulle iväg på semestern. Vi la ner allt och njöt, kom hem och levde på kärleken & glädjen. Gjorde Fet och var äntligen gravid och hon fick se vårt hjärta ticka. Imorgon blir han 8 veckor ? så jag håller med dig helt om Margareta ?Jag förstår dina glädjetårar när du fick se hjärtat ticka!!

Vilken lycka, det är en så mäktig känsla när man ligger där på britsen! Hjärtat klappar, man svettas och mår illa ( iaf jag )

När läkaren sen sätter igång och de första man ser är en liten prick, i pricken finns en ännu mindre prick som rör sig och läkaren säger

- allt ser så fint ut så! Mina tårar bara spruta

Härligt och höra om dina erfarenheter! Grattis till bebisen!

Margaretha va speciell, där va ngt med henne redan från början som jag kände va väldigt positivt! Visst är alla bra på RMC men hon hade "det"

Kanske hennes lugna och harmoniska beteende som smita av sig på oss, och så trolla hon kanske lite med
  • Tuttiluttan
    Victrix skrev 2013-07-19 15:35:06 följande:
    Fick ni med er bild från det tidiga ultraljudet? :)

Vi fick 2 bilder från vårt VUL på RMC
  • Tuttiluttan
    Victrix skrev 2013-07-19 18:13:51 följande:
    Vad trist, för det måste ju vara jättekul att ha. Vi vill jättegärna ha bilder. Vilken läkare hade du? så vet vi ifall vi behöver påtala det :)
    En kompis till mig fick även bilder på sitt embryo som sattes in. Hon hade frågat och de va ok. Hade jag ingen aning om. Vi fick våra bilder utan att säga ngt, de va läkaren som fråga om vi ville ha ngr, vilket jag tyckte va en märklig fråga Vill ni ha nån bild?? :O
    SJÄLVKLART!!!  
  • Tuttiluttan
    Victrix skrev 2013-07-22 09:34:46 följande:
    Ni som fått bilder, när fick gjorde ni era? 

Trist för er som inte fått :( 

Hur menar du? Bilderna fick vi direkt efter VUL. Läkaren vi hade skrev ut dom innan vi lämna rummet.
  • Tuttiluttan

Aha, du menar så Jag gjorde VUL v8, extra Ul v14, rul v20 ( nu på torsdag )

Innan fick vi i Skåne ett rul i v32, de är idag borttaget. Så de är ju isf om bm anser att tul behövs.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö