• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-13 21:25:54 följande:
    Maybe: Har din man också gjort testikelbiopsi. Gjorde min med. Smärtsamt!

Vi va förberedda på att det skulle vara otroligt plågsamt för min stackars sambo men han höjde faktiskt inte ens på ögonbrynet och brydde sig inte alls. Han sa att nålen är så tunn när de lägger lokalbedövning och det känns ungefär som tandläkarbedövning (som jag iofs tycker gör jätteont). Och så sa han att det kändes inte alls när de plockade ut spermierna. 
    Han hoppade över stesoliden andra gången och det gick jättebra och han slapp va så trött. 
    Sen när bedövningen släppt och citodonen försvunnit så va det väldigt öm och hade ett litet blåmärke.
    Då va det förbjuden zon där Flört
    Läkarna tyckte han va tålig när vi va där.

Med mig va det annorlunda. De pumpa mig full med alla möjliga goa grejer så jag låg däckad hela dagen båda gångerna. Andra gången orkade jag inte ens äta mackorna man fick efteråt för jag kunde inte vakna riktigt ordentligt. Allt jag gjorde gjorde jag i sömnen kändes det som. Jag hade fruktansvärt ont första gången men andra gången va det lättare och gjorde knappt ont alls!
    Jag bestämde mig då för att om det blir en tredje gång, så ska jag bara ta hälften av stesoliden och istället be om extra smärtstillande.
    Förhoppningsvis slipper jag en tredje gång Glad         
  • Tant Groda

Maybe: min man har fortfarande känningar efter ingreppet! Det gjorde vi för ett årsen. Men själva ingreppet tyckte han inte var så farligt, men efteråt.,. Ja jisses. Minst 2 veckor innan han ens kunde närma sig cykeln. Träningspassen fick bli stående då!

• Maybe
    Tant Groda skrev 2013-01-13 22:00:05 följande:
    Maybe: min man har fortfarande känningar efter ingreppet! Det gjorde vi för ett årsen. Men själva ingreppet tyckte han inte var så farligt, men efteråt.,. Ja jisses. Minst 2 veckor innan han ens kunde närma sig cykeln. Träningspassen fick bli stående då!

Oj det lät illa.... Har ni nämnt det för läkaren?
    Det är synd om våra stackars män som måste gå igenom det ingreppet. Men det är faktiskt synd om oss också. Jag gick dubbelvikt en vecka efter senaste ÄP.

Min sambo tränade inte heller o vi va bara hemma o vilade några dagar efter ÄP o insättning. Men jobba gjorde han efter ET men han tog nog panodil då har jag för mig. Han cyklar till jobbet.... AJAJ   
  • Miilli81

Hjärtat78: Känner du också växtvärk fortfarande? Jag gör det en del dagar sen är det lugnt i några dagar.

• Tant Groda

Denna natten har varit hemsk! Har tyvärr fått foglossning väldigt tidigt och har inte alls kunnat sova. Nu ska jag åka till jobbet och vet inte riktigt hur jag ska reda ut det!

• Malphie

Usch Tant Groda, din stackare!! Vad säger läkarna om att jobba? Vad jobbar du med?

• Annanax

Usch och fy, Tant Groda! Kram till dig!

Jag har lyckligtvis aldrig haft foglossning, men jag undrar hur man vet att det är det man har? Jag har förstått att det gör riktigt jäkla ont. Men HUR gör det ont? VAR gör det ont?

• pussel

Fy så tråkigt med foglossning Tant Groda. Jag undrar också som Annanax, hur och var gör det ont?

Har ni funderat något på att vaccinera er för svininfluensan? Det är ju inte lika stort nu som för några år sedan men det pratas ju ändå en del om det på nyheterna. Jag tog ingen spruta förra gången och skulle helst inte vilja göra det nu heller, men man kanske måste... Eller...? :-S

• Maybe

Jag ska inte vaccinera mig mot svininfluensan sålänge inte barnmorskan råder mig att göra det.

• Tant Groda

Mitt sitter i mitten på baken och sprider sig längs sidorna! Känns som baken ska dela sig typ och gå av på mitten.

Ska till bm på fredag så höra vad de säger då. Tänkte att man kanske kunde vara hemma 25%

Jobbar som undersköterska på ett sjukhus, så det är mycket spring

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö