Tant Groda skrev 2013-01-13 21:25:54 följande:
Maybe: Har din man också gjort testikelbiopsi. Gjorde min med. Smärtsamt!
Vi va förberedda på att det skulle vara otroligt plågsamt för min stackars sambo men han höjde faktiskt inte ens på ögonbrynet och brydde sig inte alls. Han sa att nålen är så tunn när de lägger lokalbedövning och det känns ungefär som tandläkarbedövning (som jag iofs tycker gör jätteont). Och så sa han att det kändes inte alls när de plockade ut spermierna.
Han hoppade över stesoliden andra gången och det gick jättebra och han slapp va så trött.
Sen när bedövningen släppt och citodonen försvunnit så va det väldigt öm och hade ett litet blåmärke.
Då va det förbjuden zon där

Läkarna tyckte han va tålig när vi va där.
Med mig va det annorlunda. De pumpa mig full med alla möjliga goa grejer så jag låg däckad hela dagen båda gångerna. Andra gången orkade jag inte ens äta mackorna man fick efteråt för jag kunde inte vakna riktigt ordentligt. Allt jag gjorde gjorde jag i sömnen kändes det som. Jag hade fruktansvärt ont första gången men andra gången va det lättare och gjorde knappt ont alls!
Jag bestämde mig då för att om det blir en tredje gång, så ska jag bara ta hälften av stesoliden och istället be om extra smärtstillande.
Förhoppningsvis slipper jag en tredje gång