• Karin13

Vi gravida från RMC Malmö

Hej!
    Detta är en tråd för oss som blivit gravida efter IVF på RMC i Malmö. Här kan vi följas åt under våra graviditeter och stötta och glädjas med varandra.
    Hoppas vi blir många som samlas här!

Själv blev jag gravid på 3:e försöket med IVF och har BF 17/6 2013.

• Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö
  • Karin13

Tant Groda: Vi har också 50 % risk att vårt barn är sjukt. Min man har en genetisk sjukdom. Hans sjukdom kan man dock inte se på några test, inte ens med pgd. Så vi får bara hålla tummarna. Nu kan man ju leva med hans sjukdom, men livet blir ju enklare utan. Vi har ju funderat mycket på det här med att skaffa barn, men ingen läkare har avrått oss. Så nu kör vi. Fast klart man önskar att barnet är friskt.

• Tant Groda

Min kan man se på test och vi fick om vi ville göra pgd. Men vi tacka nej. De allra flesta som lever med min sjukdom kan leva normalt liv.
    Antar att din mans sjukdom tillhör sällsynta diagnoser?

• Karin13

Tant Groda: Han har von Willebrands sjukdom, en typ av blödarsjuka. Så han är kanske lite sällsynt:)) Annanax: Tack!

• Karin13

Annanax: Glömde säga, lycka till i morgon på VUL. Hoppas allt ser bra ut, så din man blir övertygad.

• cornelia95

Nu tittar jag oxå in härGladGrattis Annanax, vad skoj!!!
    Fler som har mensvärksliknande smärtor? Jag ska vara i v 7 nu och det blir ul nästa vecka. Vaknar iblan på natten och har ont, man är lite orolig över utomkveds..  

• Tant Groda

Cornelia: jag hade också mycket mensliknade smärta i början. Men allt har sett bra ut. Välkommen hit!

Annanax: lycka till

Karin: antagligen är han lite sällsynt. Kommer inte ihåg siffrorna på vad som räknas. Min har 1 på 3000. Lycka till med kub

Imorgon går jag in i vecka 10!!! Jisses vad tiden går...

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö