• pussel

Vi gravida från RMC Malmö

Bra att du pratat med BM Malphie och att du får hjälp! Jag ser verkligen inte heller fram emot förlossningen och känner att det inte gör mig det minsta om det skulle bli kejsarsnitt. Sedan tänker jag ibland att "hur svårt kan det egentligen vara (jättesvårt!)? Har den och den klarat det borde väl jag...'' Nä, jag tror jag stoppar huvudet i sanden en liten stund till jag så kanske jag slipper vara med om det!

• pussel

Återigen skönt att allt har gått bra hjärtat! Och så spännande att veta att det bara är några dagar kvar! Vi var hos BM igår och mitt blodtryck var lite för högt så jag måste tillbaka för koll på måndag igen... Jag tror dock inte att det är ngn fara utan att det var något tillfälligt bara, BM var inte heller orolig än så det känns ju bra. Däremot tyckte hon att sf- måttet var lite för stort och att livmodern kändes som den brukar göra i v35-36 (jag är i v 32) och att det kan finnas en risk för att det är en väldigt stor bebis. Om detta bekräftas även via TUL så kan det hända att det blir planerat snitt en v innan bf... Vi har båda föreställt oss en väldigt liten bebis så det här var inte alls vad vi hade tänkt oss... Det är ju skönt att veta att vi ska på TUL så att vi får se hur det ser ut på riktigt, det kan ju vara svårt att uppskatta bara genom att känna tänker jag.

• pussel

Jag är gärna med på fika om det är på kvällstid, eftersom jag fortfarande jobbar... :-/ Hade lätt kunnat gå hem nu för att bara vara, motivationen är inte direkt på topp på jobbet längre... Men det är väl så det ska vara antar jag.

• pussel

Jag har tänkt att jobba till midsommar. Ända till midsommar känns det som just nu men jag har en del som jag behöver avsluta på jobbet innan, så det blir nog bra ändå.

Onsdagar passar inte mig heller så bra, ska börja på vattengympa på Rund & Sund på onsdagar. Har hört mycket gott om det så det ska bli spännande att se vad det är för något. Och skönt att röra på sig lite utan att det gör för ont överallt. Glad

• pussel

Jag funderade på yoga ett tag men vattengympa känns nog mer som min grej. Svindyrt är det ju som sagt men jag hoppas oxå kunna ta det på friskvårdspengen. Kan man få profylaxkurs så borde man ju kunna få förlossningsförberedande vattengympa tycker jag.

• pussel

Oj, vilken aktivitet det har varit här inne idag! Skönt att du åkte in och att allt såg bra ut Malphie! Jag har oxå moderkakan i framvägg så jag känner inte heller alla rörelser, vilket har gjort mig lite orolig ibland. Nu börjar det nog bli lite trångt för henne därinne för jag känner mycket mer och tydligare rörelser nu än för bara någon vecka sedan. Tänk att ni har en liten bebis om bara några dagar hjärtat! Spännande (och lite läskigt) vi börjar känna oss lite stressade att vi inte ska ha allt i ordning och då har vi ändå två månader kvar innan bf...

• pussel

Verkligen tur Annanax! Har förstått att körtelfeber inte alltid är att leka med! :-/

• pussel

Skönt att värdet var bra Malphie! Glad

Här är det bara bra, förutom att jag har börjat samla på mig vätska och därför fått en inflammation i handen. Jag trodde att det var Karpaltunnelsyndrom, men det var något annat (med ett konstigt namn som är helt omöjligt att komma ihåg) så nu får jag gå omkring med en sån snygg skena på handen för att det inte ska göra för ont. Man märker ju inte hur mycket man faktiskt använder vänster tumme förrän det gör ont i den... Rynkar på näsan Jag har noll motivation till arbetet så jag hade nästan hoppats på en liten sjukskrivning, på 1/2-tid i alla fall, men så ont har jag tydligen inte. Flört

Det är ju lite roligt att vi är så olika långt gångna i graviditeterna så att det kommer små bebisar här med jämna mellanrum. Glad 

• pussel

Grattis Libra! Skönt att allt såg bra ut!

Annanax - det är gravidrelaterat i handen så jag får nog stå ut med det tills bebisen kommer. Det har kommit i samband med att mina händer (och fötter) har svullnat upp så det har antagligen med det att göra... :-/

Jag jobbar ju fortfarande (stackars stackars mig! Flört) så jag kan inte träffas för fika på dagtid, om det inte blir på helgen så klart. Har dock en del inbokat på kvällarna med nu framöver så bestäm dag och tid ni så hänger jag på om jag kan. 

Är det i morgon det är dags för er Hjärtat? Glad  

• pussel

Hjärtat - Instämmer med Annanax! Hoppas att det kommer igång av sig själv i helgen så ni slipper åka fram och tillbaka!

Annanax -  Jag jobbar på socialtjänsten som socialsekreterare så jag skriver ju rätt mycket journalanteckningar/utredningar osv. Vissa bokstäver är inte alls roliga att skriva, kanske ska ta och hoppa över dem helt enkelt... Läkaren ville först kolla om det blir bättre med skenan, annars får jag säga ifrån vid nästa möte med BM.

Svar på tråden Vi gravida från RMC Malmö