• Analoga

Skaver ögat vid blinkning om man har ögoninflammation?

Jag är förkyld. Idag helt plötsligt, efter jag tvättat håret, började det klia och skava i örat. Trodde det skulle gå över efter ett tag men det har hållit på hela dagen. Är nu lite rött, rinner och kommer lite vitt kladd ur det oxå. Har tvättat med vatten utifrån och in mot nästippen som man ska göra. Det värsta är dock det här jäkla skavandet. Känns som det är något skräp där och skaver vid varje blinkning. Ser dock inget skräp i ögat.

Brukar det skava i ögat vid en ögoninflammation? Eller vad kan det vara??  

• Svar på tråden Skaver ögat vid blinkning om man har ögoninflammation?
  • Philippa

Ja, det kan skava men om du får ont i ögat bör du ringa din vårdcentral.... man ska INTE ha ont i ögat.

• Eisa

Ja det kan skava på det viset.

• Analoga
    Philippa skrev 2012-11-27 21:57:04 följande:
    Ja, det kan skava men om du får ont i ögat bör du ringa din vårdcentral.... man ska INTE ha ont i ögat.

Gör inte direkt ont, men det är fruktansvärt irriterande att det skaver hela tiden.
  • Philippa
    Analoga skrev 2012-11-27 22:00:56 följande:

Gör inte direkt ont, men det är fruktansvärt irriterande att det skaver hela tiden.

Det finns en ögonsalva på apoteket som är gul som är bakteriedödande och mjukgörande, köp den imorgon.
  • Analoga
    Philippa skrev 2012-11-27 22:18:06 följande:

Det finns en ögonsalva på apoteket som är gul som är bakteriedödande och mjukgörande, köp den imorgon.
    Jag ska göra det om det inte går över. Tror jag ska ringa vårdcentralen och rådfråga oxå. Blir så jävla nojjig när skavandet håller i sig. Bor en liten hypokondriker i mig...Skäms
  • Marnet

De låter som ögoninflammation o även om de gör lite ont vilket de brukar så görs inget på vårdcentralen förrän de har gått en v. Använd bomullspadds o tvätta utifrån o in o sprita händerna för de smittar nåt fruktansvärt... Byt örngott o handduk dagligen! Vi e 6 i familjen o har allihop haft de precis.

• Analoga
    Marnet skrev 2012-11-27 22:22:44 följande:
    De låter som ögoninflammation o även om de gör lite ont vilket de brukar så görs inget på vårdcentralen förrän de har gått en v. Använd bomullspadds o tvätta utifrån o in o sprita händerna för de smittar nåt fruktansvärt... Byt örngott o handduk dagligen! Vi e 6 i familjen o har allihop haft de precis.
    Har haft det en gång tidigare, men det har inte skavt så här.  Skavde det för er oxå?
  • Marnet

På sambon gjorde det de jag tyckte de kändes grusigt men i get direkt skav!

• Analoga

I morse när jag vaknade var ögat igenklistrat. Men nu (än så länge iaf) skaver det iaf inte vid varje blinkning och det är ju skönt att slippa. Är nog en ögoninflammation ändå..

• Tessou
    Analoga skrev 2012-11-28 08:01:59 följande:
    I morse när jag vaknade var ögat igenklistrat. Men nu (än så länge iaf) skaver det iaf inte vid varje blinkning och det är ju skönt att slippa. Är nog en ögoninflammation ändå..
    Hej! Har du blivit frisk från din ögoninflammation än??

Våran son blev dålig i slutat av November, och det tog 2,5 vecka innan han fick tillbaka sin vita i ögat - istället för att det var rött... Undertiden jag vabbade med honom, blev jag också smittad.. Imorgon Torsdag har jag varit dålig i 2 veckor..... Har fått olika ögondroppar och inget funkar.

Igår var jag till ögonmottagningen i Västerås, där sa hon att jag hade en kraftig virusinfektion och att det kan ta flera veckor innan det blir bra.... Jag kan inte öppna ögat som är ''sjukt''.. det rinner & rinner, precis som att jag skulle gråta dygnet runt... Så nu går jag runt med solglasögon - för även om jag har ögat stängt hela tiden så är jag väldigt ljuskänslig. Men jag tycker det känns bättre i ögat, som att det får ''vila'' liksom...

Så jag hoppas jag blir bra snart.... TYVÄRR har sonen börjat klia sig igen, och det rinner lite...

ELIAS 090326
Svar på tråden Skaver ögat vid blinkning om man har ögoninflammation?